כמה ימים לפני פרוץ המלחמה קיבל סמל דניאל חמו (20) ז"ל, שיחת טלפון מעמותת "עזר מציון". "נמצאת מתאים לתרומת מח עצם לאישה בשנות ה-60 לחייה, שזקוקה בדחיפות להשתלה שתציל את חייה", נאמר לו. חמו, שהצטרף למאגר מח העצם בעת גיוסו לצה"ל לפני כשנה, לא היסס לרגע ובעקבות הדחיפות הרפואית החל בהליך מזורז של בדיקות לקראת ההשתלה.
ב-8 באוקטובר אמור היה סמל חמו להתחיל בהליך ההכנה לתרומה, אך יום קודם לכן, כשחדרו מחבלי חמאס לישראל, הוא הוקפץ ללחימה בשדרות, בבארי ובמתחם המסיבה ברעים, וההשתלה שהייתה אמורה להתקיים כמה ימים לאחר מכן - נדחתה.
1 צפייה בגלריה
yk13926772
yk13926772
(סמל דניאל חמו ז"ל | צילום: דובר צה"ל)
בעקבות החשש לחיי החולה, הצליחו אנשי העמותה ליצור קשר עם מפקדיו של חמו, ששיחררו אותו לטובת התרומה. ב-26 באוקטובר הגיע חמו לבית אורנית של "עזר מציון" בפתח-תקווה, ותרם מח עצם לאישה שאותה לא הכיר. "זו זכות", אמר אז. "גם כלוחם אתה שואל כמה אני יכול להציל חיים, ופה יש את השילוב גם של הלוחם וגם הצלת חיים ממשית. אלה תחושות ממש טובות. משהו מטורף".
בעמותת "עזר מציון" ביכו אתמול את נפילתו של חמו בתקרית הקשה בג'באליה. "גם כשדניאל נלחם בשדה הקרב, הוא לא ויתר על הזכות להציל חיים, שהגיעה לפתחו", אמרה מנהלת מאגר מח העצם הלאומי, ד"ר ברכה זיסר. "פגשנו בחור חייכן, מלא בטוב, ששמח להיטיב עם הזולת. דניאל הי"ד נפל בקרב, אך חייו ימשיכו להתקיים אצל האישה שהציל".
סמל חמו נולד בטבריה ובגיל 15 וחצי עבר ללמוד בתיכון "ברנקו וייס" בנתניה. "נער סקרן מאוד, חכם, פעיל ורגיש חברתית, מודל לחיקוי לתלמידים רבים, שנהג להתנדב לפני פורים ופסח בסיוע למשפחות נזקקות. נער עם לב ענק", תיאר אותו מחנכו לשעבר, עדי כרמי.
מירה דוכן, מנהלת התיכון, הוסיפה: "דניאל שאף תמיד לשירות משמעותי והגשים את חלומו.
ליווינו את תהליך הגיוס שלו והתגאינו בכך שהגיע לשירות משמעותי וערכי בצנחנים".
אתמול הובא סמל חמו למנוחות בבית העלמין הצבאי בנתניה.