מפקד משטרת מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הודיע אתמול למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי על בקשתו לפרוש לגמלאות בקיץ הקרוב. תורג'מן (53), המשרת בגופי הביטחון זה 36 שנים ‑ הצהיר כבר לפני מספר חודשים כי לא יתמודד על תפקיד המפכ"ל. זאת לאחר שהבין ככל הנראה שהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ימנה כמפכ"ל הבא רק מי שיעבור את מבחן הנאמנות כלפיו. גורם בכיר במשטרה "השר חיפש מפכ"ל שיבצע כל הנחיה שלו וקיבל אותו בדמות ניצב אבשלום פלד".
במשטרה טוענים כי בן גביר הבין שהשליטה בארגון עוברת דרך שליטה במינויים. ואכן, כשנה בלבד אחרי שטען כי "אני לא עציץ במשרד", יישם את הבטחתו והשתלט על משטרת ישראל כשהמפכ"ל שבתאי עומד מן הצד ומתקשה להגן על עצמאות הארגון שבפיקודו. גם את ההודעה שהוציא, אחרי שהודה לניצב תורג'מן על עשרות שנות הקרבה "למען עם ישראל", סיים בן גביר באופן חריג. בצעד יוצא דופן, נמסר כי "השר בן גביר יתחיל לראיין מועמדים לתפקיד מפקד מחוז ירושלים ויחד עם המפכ"ל המיועד, יחליטו מי ימונה לתפקיד".
1 צפייה בגלריה
yk13926992
yk13926992
(דורון תורג'מן. "שנים של עבודה קשה" | צילום: שאול גולן)
מפכ"ל לשעבר אמר בשיחה עם "ידיעות אחרונות" כי נדהם לשמוע את הדברים. "כיהנתי תחת שלושה שרים ומעולם לא נשמע שהשר מראיין ומחליט למפכ"ל מי יהיו הניצבים שאיתם יעבוד", אמר. "ההתנהלות המקובלת היא שהמפכ"ל ממליץ, והשר יכול להתנגד".
כרגע, ההערכה היא כי מפקד מחוז המרכז, ניצב אבי ביטון, הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לקבל את מחוז ירושלים.
ב-17 ביוני 2024 יסיים המפכ"ל שבתאי את תפקידו ובשבוע הבא תוגש מועמדותו של הסמפכ"ל אבשלום פלד לוועדה למינוי בכירים. למרות ההודעה של ניצב תורג'מן, כרגע יתר הניצבים "מעדיפים להמתין להחלטת הוועדה".