"אנחנו בבית הכרנו את המתיקות של רועי, אבל בצבא פגשו את הדיוק ואת המקצועיות שלו. רועי לא היה בחור שמדבר יותר מדי, הוא פשוט עשה ופעל מאוד בשקט. מאוד האמין במה שהוא עשה. דיברנו לא מעט על המחיר שהוא עלול לשלם - זה לא עצר אותו. הסיכוי שיקרה לו משהו עלה הרבה פעמים בשיחות שלנו". כך סיפר אתמול בכאב אבידן בית יעקב, יו"ר היישוב עלי, שבנו, סרן רועי בית יעקב (22) ז"ל, נפל שלשום בתקרית הקשה בג'באליה.
"יצא לנו גם להילחם זה לצד זה בחאן-יונס", תיאר אבידן אתמול. "זו מלחמה, אבל אני הרגשתי שזה המקום הכי גבוה שאפשר להיות בו. אבא ובן במקום שאין בו שום פרטיות, מקום שהוא כולו למען עם ישראל. זה הסיפור שלנו".
2 צפייה בגלריה
yk13926768
yk13926768
(סרן רועי בית יעקב ז"ל | צילום: דובר צה"ל)
סרן בית יעקב למד בישיבה התיכונית הזורעים, ובהמשך במכינה הקדם-צבאית עלי, בשלוחת מעלה אפרים. הוא הבוגר ה-21 של המכינה שנפל במלחמה. "דיברנו בפעם האחרונה כשהוא התקשר במהלך טקס יום העצמאות", נזכר אביו אתמול. "הוא אמר לי 'אבא, אנחנו נכנסים'. אמרתי לו שלום, איחלתי לו בהצלחה ושיעשה את העבודה כמו שצריך. וזהו. דקה באמצע הטקס. ככה נפרדנו".
2 צפייה בגלריה
yk13926767
yk13926767
אבידן בית יעקב, עם בנו סרן רועי ז"ל, בלחימה בחאן־יונס | צילום: דובר צה"ל
סרן בית יעקב, שהובא למנוחות אתמול בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, הותיר אחריו הורים, הדס ואבידן, ושבעה אחים ואחיות. "לוחם שקט, עדין, וצנוע, מוכוון מטרה למה שחשוב לו. בעל חוש הומור וציניות פשוטה. ילד של משפחה שאהב לפנק אותה ולבשל עבורה. אהב את החברים ואת הדברים הקטנים והטובים של החיים", סיפרו עליו בני משפחתו אתמול.