"חשוב לנו להגיד גם לחיילים האהובים מהשריון, שביצעו את הירי אתמול, אנו מחבקים אתכם ואין בליבנו כעס עליכם. ברור לנו שכל מטרתכם הייתה להגן על עם ישראל. המשיכו במלאכתכם החשובה, וכשתוכלו, בואו אלינו לביקור". כך, באצילות נפש, אמרה אתמול חן לפיד, מעל קברו הטרי של אחיה, סמל ראשון גילעד אריה בוים (22), שנפל שלשום בתקרית ירי הטנק בג'באליה.
סמ"ר בוים, שהובא למנוחות ביישובו, קרני שומרון, היה הצעיר מבין חמשת ילדי המשפחה. חמי טרכטנברג, חברו לפלוגת "חץ" החרדית של הצנחנים, ספד לו בחשבון ה-X שלו: "בחור זהב שתמיד דאג לכל חייל מכל הלב".
2 צפייה בגלריה
yk13926771
yk13926771
(סמ"ר גילעד אריה בוים ז"ל | צילום: דובר צה"ל)
דודו של בוים, העיתונאי ושדר הרדיו קלמן ליבסקינד, ספד לאחיינו: "גילעד, האחיין האהוב שלנו, ילד שכולו אור וטוב, חייל נאמן של הארץ הטובה הזו, נהרג על הגנת המולדת".
ראש מועצת קרני שומרון, יהונתן קוזניץ, מסר: "קהילת קרני שומרון מרכינה ראש וכואבת את נפילתו של גילעד בוים ז"ל. משפחה ציונית ושורשית שנמנית עם גרעין המשפחות הוותיקות בקרני שומרון. סבו של גילעד, יהושע ישראלי, היה לוחם לח"י שנידון למוות על ידי הבריטים, ניצל בחסדי שמיים והקים משפחה לתפארת. גילעד הוא בוגר הישיבה התיכונית דרכי נועם והישיבה הגבוהה בבית אל, ועם סיום הלימודים התנדב לשירות קרבי בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, במסגרתו השתתף גם בקרבות בעזה. גילעד הוא החלל החמישי מבית קרני שומרון מאז תחילת התמרון, ואנו תפילה כי הוא יהיה גם האחרון".
2 צפייה בגלריה
yk13926990
yk13926990
"מחבקים את לוחמי השריון שירו". בני משפחתו של סמ"ר בוים בהלוויתו, אתמול | צילום: שאול גולן