1. בשנה שעברה הפועל ירושלים זכתה בגביע המדינה עם ניצחון בפיס ארנה על מכבי ת"א. אמש הן נפגשו שוב, באותו המעמד, רק שהפעם בהיכל מנורה מבטחים של הצהובים. אבל מבחינת ירושלים זה לא שינה דבר – רבע שלישי מדהים סחף את הקבוצה שמאמן יונתן אלון לזכייה השנייה ברציפות והשמינית בתולדותיה, עם 72:85 ענק. חגיגה לאדומים (הפעם בשחור) שעברו עונה קשה שכללה שינויים בצוות המקצועי, עוד אכזבה למכבי ת"א שתקווה לפחות לזכות באליפות. בלי ווייד בולדווין היא קבוצה פגיעה יותר.
2. אולי בגלל היריבות הנהדרת, אולי זה היה המעמד, אולי הרצון לשמוח קצת ולראות את הקבוצות במאבק גדול אחרי שנדדו לאולמות זרים במפעלים האירופיים – לא משנה מה זה היה, כבר הרבה זמן שאוהדי ירושלים ומכבי ת"א לא התרגשו ככה לפני משחק בארץ. אזור ההיכל היה עמוס כבר שלוש שעות לפני המשחק, והקהל של מכבי ת"א אפילו ערך צעדת עידוד מרשימה וקיבל את השחקנים כשהגיעו. היציעים התמלאו עד אפס מקום, חצי צהוב וחצי אדום. והאווירה? יוצאת מן הכלל. תצוגת עידוד אדירה שהתחילה הרבה לפני תחילת המשחק ולא נפסקה אפילו לרגע, והרגיעה את החששות בנוגע לאוהדים שמתכננים הפרות סדר (מה שהוביל להצבת מגנומטרים ובדיקות קפדניות בכניסה).
1 צפייה בגלריה
yk13927307
yk13927307
(דיברתולומאו ומכבי ת"א לא הצליחו לעצור את רנדולף וירושלים | צילום: טל שחר)
אחרי דרמה שסבבה את דגל הפריסה הנושא את דיוקנו של אוהד הפועל ירושלים, הירש גולדברג-פולין, שנחטף ומוחזק על ידי החמאס בעזה, התקבל אישור המשטרה ובני משפחתו חזו מקרוב במחווה – כאשר הקהל הירושלמי חילק בנוסף לכל אוהד שנכנס חולצה עם תמונתו. ביציע אפשר היה לראות דגלים שנשאו את דמויותיהם של אוהדים שנפלו במלחמה.
3. ירושלים פתחה בהתלהבות אדירה עם 2:10, אבל השינוי הגיע כשעודד קטש הקפיץ מהספסל את רומן סורקין, שעזר למכבי ת"א להשתלט על העניינים, 37:46 בהפסקה. כל היתרון נעלם במהירות. ירושלים נהנתה מערב מחריד של לורנזו בראון, שחזר לעצמו בפלייאוף היורוליג ואמש חזר כמה צעדים אחורה עם 11 איבודים. כשבראון צבר עבירה רביעית וג'ון דיברתולומאו נפצע וירד לטיפול, כמעט כל האחריות נפלה בידיים של תמיר בלאט, ששיחק לבד בזמן שחבריו לא תיפקדו. ההפרש תפח ל-12 נקודות, אחרי רבע של 10:31 לירושלים!
מי שתפס פיקוד היה ג'אקורי וויליאמס, שהשיג נקודות קלות בשרשרת, בזמן שספידי סמית' פירק את ההגנה הצהובה עם אסיסטים נפלאים. ברבע האחרון מכבי לא הצליחה להתקרב ונראתה שבורה, ושלשה מטורפת של קאדין קרינגטון הבהירה שזה גמור.
קלעו לירושלים: וויליאמס 21, קרינגטון 16, רנדולף 17, סמית' 12 (15 אסיסטים), לוי 10, זוסמן 9. למכבי ת"א: סורקין 17, ניבו (13 ריבאונדים) 11, בראון 9, ריברו ובלאט 8, קולסון 10, קליבלנד 5, דיברתולומאו 4.
4. עכשיו – חוזרים למאבק האליפות. כבר ביום ראשון שתי הקבוצות ייפגשו שוב באותו מקום בבית העליון. האם אחרי גמר הגביע, זו תהיה גם סדרת הגמר?