זוג ישראלים שהיו בדרכם מדובאי לישראל נעצרו באיסטנבול בגין הברחת 21 מטילי זהב, שאותם החביאו בתוך עגלת התינוק שלהם. הזוג, בעל ואישה מהחברה הערבית, הובאו בפני שופט. מעצרו של הגבר הוארך והאישה שוחררה בתנאים מגבילים. הזהב הוחרם.
צוותי לשכת החקירות של המכס בשדה התעופה באיסטנבול עקבו אחרי זוג הישראלים מרגע שירדו מהמטוס מדובאי ויצאו מאזור המכס. איש מכס ניגש אליהם, ליטף את ראשו של התינוק ששכב בעגלה – ואז הודיע להם שהם חשודים בהברחה. בו במקום הגיעו שוטרים ופתחו תיק שהוסתר מתחת לעגלה ובו נמצאו המטילים שמשקלו של כל אחד מהם הוא ק"ג אחד. לא ברור אם היה בידי הטורקים מידע מודיעיני עליהם ולכן עקבו אחריהם או שמדובר בחשד שעלה במצלמות.
השלטונות חושדים שזוג הישראלים תיכנן להבריח את הזהב לתוך טורקיה. הרגולציה בבנקים בטורקיה נחשבת לא נוקשה. פתיחת חשבונות והעברות כספים נעשות כמעט ללא פיקוח וכספים עלולים להגיע בקלות למימון טרור. בשל כך הפכה טורקיה למוקד של הברחות והעברות כספים וזהב.
לפני כשנה נעצר בטורקיה אזרח ישראלי-בריטי בחשד למעורבות ברשת שבמחסניה נתפסו ארבעה מיליארד דולר מזויפים ומטילי זהב אשר היו מיועדים להעברה לגינאה.