בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (IJC) התכנס בשישי בבוקר לדיון שני בבקשת דרום-אפריקה להוציא צווים נוספים נגד ישראל, כולל צו לעצירת הלחימה בעזה על רקע פעולת צה"ל ברפיח.
המשלחת הישראלית, בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה ד"ר גיל-עד נועם, הציגה את טיעוניה להגנה עצמית ברצועה. "לקרוא למשהו 'רצח עם' שוב ושוב, לא הופך את זה לרצח עם. חזרה על שקר לא הופכת לאמת", אמר הטוען הישראלי בתחילת דבריו. ד"ר נועם הוסיף: "ישראל במלחמה שהיא לא רצתה ולא התחילה בה. ישראל תחת התקפה והיא צריכה להגן על עצמה ועל אזרחיה".
1 צפייה בגלריה
yk13927796
yk13927796
(הדיון בהאג בסוף השבוע | צילום: Yves Herman, רויטרס)
בהמשך דבריו, התייחס ד"ר נועם לנסיבות המבצע של צה"ל בעיר רפיח בדרום רצועת עזה. "רפיח היא מרכז לפעילות טרור. כמעט 700 מנהרות זוהו רק ברפיח - מתוכן 50 מנהרות חוצות למצרים. מאז תחילת המלחמה יותר מ-400 רקטות נורו מרפיח. בני ערובה ישראלים מוחזקים ברפיח על ידי שוביהם".
הטוען הישראלי האשים את דרום-אפריקה בשיתוף פעולה עם חמאס. "על ידי ניצול 'אמנת רצח העם', דרום-אפריקה מבקשת שוב צווים שיחייבו רק את ישראל ולא את חמאס. התוצאה האבסורדית היא שימנעו מישראל את זכותה להגן על עצמה, וחמאס יהיה חופשי להמשיך לבצע את פשעיו הנוראיים".
בסיום הדיון ציינה המשלחת מדרום-אפריקה: "על ישראל להפסיק באופן מיידי את פעילותה הצבאית ברצועה ולסגת ללא תנאי מכל שטחה".