ארווין (נתנאל) קהרמאני, יהודי בן 20 מהעיר כרמנשאה באיראן, שנכלא בבית סוהר בעירו והורשע ברצח של אדם מוסלמי לפני כשנתיים, צפוי להיות מוצא להורג מחר.
בני משפחתו של ארווין מנסים להפעיל לחץ על קרוביו של האדם שמת, כדי שיהיה ניתן להמיר את גזר דין המוות בכופר, אך בינתיים הם מסרבים.
1 צפייה בגלריה
yk13927744
yk13927744
(ארווין (נתנאל) קהרמאני)
באיראן דווח כי נתנאל היה מעורב לפני שנתיים בקטטה עם איראני שאינו יהודי. לפי הדיווחים, ארווין השתמש בסכין מטבח גדול כדי להגן על עצמו, ובמהלך הקטטה האיראני מת. האזרח היהודי נידון למוות.
לפי החוק באיראן ניתן להמיר את גזר דין המוות בכופר, רק בהסכמת משפחת המת. המשפחה היהודית וגורמים בקהילה היהודית הציעו למשפחה כופר גדול מאוד, אך היא מסרבת לסלוח ודורשת להוציא להורג את היהודי.
ההוצאה להורג תוכננה לשבת, אך מסיבה לא ברורה נדחתה בינתיים ליום שני.
גורמים שונים פנו לשורה של מדינות שיתערבו וינסו לבטל את רוע הגזירה. בין השאר נעשתה פנייה לרוסיה, גרמניה ועוד מדינות. גם עורכי דין וגורמים בקהילות יהודיות איראניות בארה"ב מנסים להשפיע על משפחת ההרוג, אך נכון להיום ללא הצלחה.
לפי שעה לא ברור אם איראן תתעקש להוציא את ארווין להורג, או שמשפחת הקורבן תקבל רמז עבה להיענות להצעות של ארגונים בינלאומיים, תקבל סכום כסף גדול ותשחרר את קהרמאני מעץ התלייה. לפי מנהג המקום באיראן, נידון למוות שמקבל מחילה, משתרר מיד מהכלא.
ארגוני זכויות אדם באירופה טוענים כי איראן הוציאה השנה להורג לפחות 223 בני אדם, בהם מספר גדול של נשים.