שנה לאחר שכמעט נהרגה בניסיון להעפיל לפסגת הר מקלו (8,485 מטר מעל גובה פני הים), ההר החמישי בגובהו בעולם, מטפסת ההרים הישראלית דניאל וולפסון העפילה בשבוע שעבר לפסגה, והניפה שם את דגל ישראל עם שמות הנרצחים והנופלים מאז תחילת המלחמה.
"החשבון עם ההר נסגר", סיפרה וולפסון, הישראלית הראשונה שהעפילה לפסגת האוורסט, בראיון ל-ynet. "ההר היה קשה מאוד, אבל חזרתי השנה נחושה ומוכנה יותר. יצאנו במשלחת של שמונה מטפסים ורק שלושה הגיעו לפסגה. היו ימים של שלג כבד ורוחות עזות במהירות של 60-70 קמ"ש. מקלו הוא הר יותר טכני מהאוורסט, הוא יותר קשוח. אצטרך זמן לעכל את ההישג ולהתאושש".
2 צפייה בגלריה
yk13928067
yk13928067
(הדגל שהניפה וולפסון על פסגת המקלו | צילום: באדיבות דניאל וולפסון)
הר מקלו, שנמצא כ-22 ק"מ ממזרח להר אוורסט, על הגבול שבין נפאל לטיבט, נחשב לאתגר קשה בקרב מטפסי ההרים. 45 מטפסים ניסו לטפס עליו מתחילת העונה שנפתחה באפריל, מתוכם שלושה נהרגו ושבעה בלבד הצליחו.
בחודש מאי שעבר חייה של וולפסון ניצלו בזכות מבצע חילוץ דרמטי. כשהייתה 120 מטר בלבד מפסגת מקלו, מזג האוויר השתנה בצורה קיצונית. דניאל ומטפס הרים נפאלי שהתלווה אליה וסייע לה נכנסו למאבק הישרדות, שבסופו היא ניצלה ופונתה לטיפול בבית חולים בקטמנדו.
2 צפייה בגלריה
yk13927898
yk13927898
דניאל וולפסון
בחודש שעבר וולפסון העפילה לפסגת הר קושצ'ושקו (2,228 מטר), ההר הגבוה ביותר ביבשת אוסטרליה, ובכך הפכה לאישה הישראלית הראשונה שכבשה את שבע פסגות ההרים הגבוהים ביותר בכל אחת משבע יבשות העולם.