המדינה כולה עצרה שלשום אחר הצהריים את נשימתה, השמועות השתוללו והרשתות החברתיות נמלאו במידע מדויק יותר או פחות, עד שסמוך לשעה 18:30 הודיע דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי: גופותיהם של שני לוק (23), עמית אסתר בוסקילה (28) ויצחק גלרנטר (56) ז"ל, שבילו ב-7 באוקטובר במסיבת הנובה, הוחזרו במבצע מיוחד במהלך הלילה לישראל. אמש הודיע תא"ל הגרי שבמבצע חולצה גם גופתו של רון בנימין (53) ז"ל, שיצא באותה שבת ארורה לרכיבת אופניים באזור קיבוץ בארי.
5 צפייה בגלריה
yk13928197
yk13928197
(מלאך בין שטנים. שער ה"ניו יורק פוסט", אתמול)
מרבית פרטי מבצע חילוץ הגופות עדיין אסורים לפרסום, אך על פי מה שהותר לפרסם עולה שגופות החטופים חולצו על בסיס מידע מדויק שמסרו בחקירות שב"כ מחבלים שנעצרו ברצועה, ובהכוונה מודיעינית של מיפקדת השבויים והנעדרים שבאגף המודיעין. פעולת החילוץ בוצעה על ידי כוחות של יחידות מיוחדות בצה"ל ושל שב"כ, ובמהלכה לא היו היתקלויות, וככל הנראה גם לא נוכחות של מחבלים במקום. הגופות שהוחזרו ארצה הועברו לזיהוי במכון לרפואה משפטית באבו כביר, ולאחר שאומתה זהותן, נמסרה ההודעה למשפחות.
על פי דובר צה"ל, כל ארבעת החטופים שגופותיהם הוחזרו נרצחו כבר ב-7 באוקטובר באזור עיקול מפלסים, ואז לקחו מחבלי חמאס את גופותיהם לרצועה.
שני לוק הייתה אזרחית גרמניה, והתמונות שבהן היא נראית מוטלת בטנדר שבו מחבלי חמאס חטפו אותה לעזה היו בין התיעודים הראשונים שהופצו ב-7 באוקטובר וזכו לסיקור נרחב בתקשורת הבינלאומית. ב-30 באוקטובר עודכנה משפחתה של לוק שהיא נחטפה כשכבר אינה בחיים.
בסוף השבוע הקדישו אתרי החדשות הגדולים בעולם את הכותרות הראשיות לאיתור הגופות, ובהן גופתה של הצעירה בת ה-22, בעלת האזרחות הגרמנית. "צה"ל איתר את גופתה של החטופה הישראלית שני לוק, שבעה חודשים אחרי שהובלה לעזה חצי עירומה על טנדר של חמאס, בתמונות שזיעזעו את העולם", נכתב בכותרת ה"דיילי מייל" הבריטי.
גם ב-CNN וב"הגרדיאן" חילוץ הגופות היה בכותרת הראשית של האתרים. ב"בילד" הגרמני החילוץ קיבל מקום בולט באתר, ושם הוזכרה אזרחותה הגרמנית של לוק. דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי התייחס למבצע החילוץ ואמר: "ליבנו יוצא למשפחות שצריכות להתמודד עם החדשות הנוראיות האלה".
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "הלב נשבר על האובדן הגדול. רעייתי שרה ואני דואבים עם המשפחות. לב כולנו איתן בשעת יגונן הכבד. נחזיר את כל חטופינו, החיים והחללים כאחד”.

אסף, בנו של איציק גלרנטר (56) ז"ל
"התחושות קשות מאוד, אבל לפחות יש לנו סוף. סוף עצוב, סוף קשה, אבל סוף. התפללנו שזה יסתיים אחרת, שאבא יבוא הביתה. אנחנו מודים לכל כוחות הביטחון שפעלו כדי לתת לנו קבר, כדי שנוכל לחלוק לאבא כבוד אחרון".
5 צפייה בגלריה
yk13927791
yk13927791
איציק גלרנטר
שוקי, אחיו של רון בנימין (53) ז"ל
"הייתה לנו תקווה גדולה והיא התפוצצה לנו בפנים. אנחנו כואבים ושבורים. נלחמנו, ניסינו לעשות כל מה שיכולנו כדי להחזיר אלינו הביתה את רון בחיים, ולא הצלחנו. אני לא הצלחתי, ואני מרגיש אשם".
5 צפייה בגלריה
yk13928068
yk13928068
רון בנימין
ניסים וריקרדה לוק, הוריה של שני לוק (23) ז"ל
"הודיעו לנו שחיילים של צוות קומנדו שהיה באזור מצאו את הגופות. אנחנו מצטערים ומתאבלים, אבל יש הקלה. שני הייתה אור גם בחייה וגם במותה, והאור הזה ילווה את עם ישראל ויבדל אותנו מהגויים".
עדן וסלי, חברתה של עמית אסתר בוסקילה (28) ז"ל
"אני מרוסקת. ציפיתי לסוף אחר, לסוף טוב, שהיא תחזור ואני אספר לה כמה חיכינו לה וכמה עשינו בשבילה, הייתי בטוחה שנתפלל ונשמח בסעודת ההודיה שלה, שנחתן אותה, שיהיו לה ילדים. אני עוד לא מעכלת".
5 צפייה בגלריה
yk13928192
yk13928192
עמית אסתר בוסקילה