הישג לכדורגל הישראלי: נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו החליט כי הדרישה של ההתאחדות הפלסטינית להטיל סנקציות על ההתאחדות הישראלית לא תעלה להצבעה בקונגרס פיפ"א, שהתקיים בסוף השבוע בבנגקוק.
מועצת פיפ"א, הכוללת את אינפנטינו וראשי הקונפדרציות השונות שמשמשים כסגנים שלו, הצביעה פה אחד נגד העלאת הדרישה, כולל ההתאחדות האסייתית שאליה משויכת הרשות הפלסטינית. התומך הגדול ביותר של ישראל היה נשיא אופ"א, אלכס צ'פרין. החשש הגדול של המשלחת הישראלית, שבראשה עמד יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ, היה כי הדרישה של הפלסטינים או אפילו ההצעה המרוככת של מועצת פיפ"א תובא להצבעה בקונגרס, כשמדינות רבות התכוונו להצביע בעדה.
1 צפייה בגלריה
yk13927964
yk13927964
(יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ. קיבל תמיכה משמעותית מנשיא אופ"א | צילום: Manan VATSYAYANA / AFP)
אינפנטינו אמר בנאומו: "כמו כל אדם אחר הייתי בהלם ממה שקרה ב-7 באוקטובר בישראל, ואני גם רואה מה שקורה בעזה - אבל אני לא רוצה ליצור פילוג. מועצת פיפ"א חושבת שהכדורגל צריך להיות כוח מאחד ולא מפלג. בגלל הרגישות הברורה של הנושאים הללו, ועדת מומחים תבדוק את הבקשות של הפלסטינים ותוודא שהעקרונות של פיפ"א ממומשים". ועדת המומחים תבחן משפטית אם ההתאחדויות של פלסטין או ישראל מפירות את כללי פיפ"א - אבל על פי גורמים בכירים בפיפ"א לא צפויות התפתחויות לפחות עד לקונגרס הבא של הארגון.

סיטי או ארסנל?

הליגה האנגלית תינעל הערב (המחזור ייפתח ב-18.00), כשמנצ'סטר סיטי בדרך לאליפות רביעית ברציפות. היא צריכה לנצח בבית את ווסטהאם, ורק אם תאבד נקודות ייפתח החלון לארסנל (תארח את אברטון) שמפגרת בשתי נקודות אך מחזיקה בהפרש שערים עדיף. פיל פודן מסיטי הוכתר כשחקן השנה בפרמייר-ליג, ארנה סלוט מפיינורד יאמן את ליברפול בעונה הבאה
עם 1:2 על אאוגסבורג, האלופה לברקוזן הפכה לראשונה בהיסטוריה של גרמניה שזוכה ללא הפסד. באיירן רק שלישית אחרי שטוטגרט.

כדורסל: אילת בצרות

הפועל באר-שבע/דימונה יצאה מהמקום האחרון בליגת העל בכדורסל והורידה לשם את הפועל אילת אחרי שניצחה אותה ביום שישי 91:100.
הפועל חיפה השיגה ניצחון תשיעי בעשרה משחקים, 80:88 ברוממה על עפולה. גם נס-ציונה בדרך להבטחת המקום בין שמונה הראשונות, עם ניצחון רביעי רצוף – 75:91 בהרצליה.
אתלטיקה. סיוון אוירבך (23) ממכבי חיפה שברה בהולנד את שיא ישראל ב-1,500 מטרים בו החזיקה סלאמוויט טפרי, 4:11.29 דקות. (אבינעם פורת)