בין השנים 2019 עד 2023 אירעו בתעשייה האווירית בישראל שורת אירועים של מעילות והונאות, ובהם מקרים של דיווח שעות כוזב, מקרים של ניצול הרשאות לביצוע שינויים במערכות מידע, גניבה או שימוש פרטי ברכוש החברה וזיוף החזרי הוצאות. עבירות חמורות אלה מפורטות בדוח של מבקר המדינה שכותרתו "מניעת מעילות והונאות בתעשייה האווירית לישראל".
מבקר המדינה בדק לעומק את האירועים הללו בחברה מהמובילות בישראל ומציין בדוח שנושאו מעט יוצא דופן, כי הסיכונים הנוגעים לאירועים אלה לא דורגו בחברה בין 20 הסיכונים הגבוהים ביותר בסקר סיכוני מעילות והונאות משנת 2021. "הדבר עלול להעיד על איכות הערכת הסבירות להתממשות הסיכונים", קובע המבקר מתניהו אנגלמן.
בתעשייה האווירית מועסקים כ-13,800 עובדים.
מבקר המדינה ממליץ כי דירקטוריון החברה ימנה מנהל סיכונים ראשי שיעמוד בדרישות חוזר רשות החברות הממשלתיות. עוד מומלץ שהתעשייה האווירית תבחן את הנוהל בעניין הקוד האתי, הנוהל לטיפול בתלונות ופניות הציבור, נוהלי ארגון ההון האנושי ונוהל ניהול סיכונים ותבצע את ההתאמות הנדרשות.
תגובת התעשייה האווירית: "דוח מבקר המדינה שפורסם סוקר אירועים ונושאים שרובם ככולם התגלו על ידי הגורמים השונים בחברה, נדונו וטופלו. לחברה מדיניות של 'אפס סובלנות' לאירועי מעילות והונאות".