בדרך כלל כאשר מועדון זוכה באליפות, בטח אחרי שלוש שנים שחונות, הוא שואף לשמר את השלד הקיים שהוביל אותו לצלחת ולבצע שינויים נקודתיים כדי להשתדרג. לא במקרה של מכבי ת"א, שתצטרך לעשות בקיץ הקרוב חריש עמוק במטרה להעמיד קבוצה איכותית הרבה יותר מזו שזכתה בתואר.
2 צפייה בגלריה
yk13929715
yk13929715
(שחקני מכבי ת"א חוגגים אליפות. כמה מהם ימשיכו? | צילום: עוז מועלם)
שאלת קין. מיץ' גולדהאר, ששוהה בימים האחרונים בארץ, מנסה לשכנע את רובי קין להישאר לעונה נוספת, אבל הנטייה של המאמן האירי היא להתקדם לליגה בכירה יותר - כשברקע נמצאת גם ההתמודדות עם המלחמה. בכל מקרה, התשובה הסופית צפויה בתוך שבוע. למרות הקושי במציאת מאמן זר אחר, לנוכח המצב הביטחוני בארץ, במכבי ת"א משוכנעים כי ימצאו מאמן אחר אם קין יחליט לעזוב.
"קין בחור קשוח, מחויב, הוא לקח החלטה לאמן את הקבוצה הזאת ונשאר בכל מצב. היו כאלה שברחו מפה מהר", אמר בסוף השבוע גולדהאר. קין עצמו השאיר את השאלה פתוחה: "צריך להסתכל על הרגע, ועכשיו אני כאן. אני יושב כאן ומתרכז במה שאני עושה. מה יהיה בעתיד? אלה שיחות שנעשה בפרטיות. עזבתי את הבית בגיל 15, אז אני רגיל להיות רחוק מהמשפחה. זה לא קל, אבל אלו החיים, אתה חייב להקריב".
2 צפייה בגלריה
yk13928700
yk13928700
גולדהאר וקין חולקים צלחת | צילום: עוז מועלם
דילמת זהבי. ערן זהבי אומנם סיכם עקרונית על חוזה לעונה נוספת במכבי ת"א, אבל הקפטן שוחח לאחרונה עם גולדהאר ושיתף אותו בשיקולים שלו לגבי המשך הקריירה. מלך השערים של הקבוצה בשנתיים האחרונות רוצה לקחת לעצמו את הימים הקרובים כדי לקבל החלטה אם להמשיך לעונה נוספת או לפרוש - והיא אמורה להתקבל עד סוף השבוע.
"הייתה לנו שיחה בארבע עיניים", סיפר גולדהאר. "נסיים את העונה ונחליט. ערן הוא חלק עצום מהקבוצה, העונה ובשנים קודמות. אני מאוד גאה בו, הוא אדם מאוד תחרותי וחכם. כמובן שהוא היה חלק גדול בקבוצה הזו, לגבי העונה הבאה אנחנו נראה אחרי שני המשחקים הבאים".
זהבי הוסיף: "מסביבי כולם רוצים שאמשיך לשחק, כל האופציות פתוחות מבחינתי ואני רוצה לסיים את העונה ולהחליט. זה שאני משחק עושה עניין לכל האנשים שקרובים אליי, אבל לפעמים זה גם קשה ולא פשוט". בסביבתו הקרובה מעריכים כי הוא יחליט להמשיך לשחק.
העוזבים והמתנדנדים. הקבוצה לא תבצע כאמור רענון בסגל, אלא מהפכה של ממש, כשהבעיה הגדולה היא נושא הזרים. מכבי ת"א שיחקה במהלך כל העונה כמעט עם זר וחצי, פליסיו מילסון שהיה הזר הטוב בליגה ואנריק סאבוריט שנמצא בקו ירידה דרסטי. המשמעות היא שחוץ ממילסון, כל הזרים יוחלפו: מדובר בבלם ההולנדי דריק לוקאסן, הפורטוגלי קיקו בונדוסו, השוער הפנמי אורלנדו מוסקרה והגנאי הנרי אדו, שהפכו לנערי פוסטר בקריית-שלום. גם סאבוריט יעזוב בשל ההחלטה של משרד הפנים כי הספרדי לא יקבל אזרחות ישראלית, וכעת יצטרך בן מנספורד ללהק סגל זרים איכותי בהרבה.
ישנה רשימה ארוכה של שחקנים ישראלים שמסיימים חוזים, חלקם עם אופציה להארכה וכאלו שלא בתוכניות של הקבוצה לעונה הבאה. אחד מהם, יונתן כהן, מחזיק בחוזה גבוה במיוחד של כחצי מיליון דולר אחרי שהוחזר ארצה מפיזה. כבר בחלון ההעברות בינואר הוא הוצע לקבוצות כמו בית"ר ירושלים, שלא היו מעוניינות בו. מי שמסיימים חוזים הם שרן ייני והשוער דניאל טננבאום שלא ימשיכו. אופיר דודזאדה צפוי לקבל הודעה על הארכת חוזהו לעונה נוספת, וקיימת התלבטות אם לממש את האופציה על דן ביטון, שמועמד לבית"ר ירושלים. שניים נוספים שמתנדנדים הם ניר ביטון, שכמעט ולא שיחק העונה לאחר שקרע את הרצועה הצולבת בברך, ואבישי כהן שהפך לשחקן ספסל. בנוגע לאייל גולסה, ההערכה היא כי האופציה להאריך את חוזהו לא תמומש, כשגם עידן נחמיאס אמור לקבל שחרור למרות שהוא מחזיק בחוזה לעונה נוספת.
עמדת השוער מאוישת על ידי רועי משפתי, שהיה שוער המשנה של מכבי חיפה ועשה קפיצה להרכב הראשון בקריית-שלום. אחרי הנפילה עם מוסקרה, המטרה הפעם היא להנחית שוער איכותי. מי שכבר חתם הוא שוער נבחרת הנוער ומכבי פ"ת, אופק מליקה.
במכבי ת"א היו רוצים להאריך את חוזהו של גבי קניקובסקי, אחד השחקנים הבולטים של הקבוצה השנה, מעבר לעונה הבאה, אבל נציגיו של הקשר השהו בשלב הזה את המגעים שהחלו לגבי הארכת חוזהו, כשבין היתר הוא מעוניין לשחק בחו"ל. עוד שחקן שיש לגביו סימן שאלה הוא עדן קארצב, שנכנס להרכב בשל הפציעה של יוריס ואן-אובריים. לקבוצה יש אופציה לרכוש את הקשר, שהושאל מבשקשהיר הטורקית, תמורת 2.2 מיליון יורו, אבל בקריית-שלום לא ישלמו את הסכום הזה. קארצב מכוון לשחק בחו"ל בעונה הבאה, ככל הנראה לא בליגה הטורקית בשל המצב הביטחוני והיחסים המתוחים עם ישראל, ולכן אם לא ימצא אופציה אחרת - ייתכן שמכבי ת"א תנסה לקבל אותו עונה נוספת בהשאלה מהטורקים ותשלם את שכרו הגבוה.
אל מול מסיימי החוזים והמתנדנדים, יש בכל זאת שלד שימשיך לרוץ בעונה הבאה והוא כולל את דור פרץ, מילסון, ואן-אובריים, אושר דוידה, משפתי, עידו שחר, יונס מלדה, רז שלמה ומתן בלטקסה. גם הצעירים דור תורג'מן ורוי רביבו אמורים להמשיך, אבל יכולת טובה בטורניר האולימפי יכולה לשלוח אותם לחו"ל.
הפנים החדשות. המטרה הראשונה של הקבוצה היא להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות, כך שהיא צריכה להנחית לפחות ארבעה זרים איכותיים, עם כל הקשיים בשל המצב הביטחוני בישראל. מי שכבר חתם הוא אלעד מדמון, שנרכש בשני מיליון יורו מהפועל חדרה בינואר האחרון. על הכוונת נמצא שגיב יחזקאל, שמבוקש גם במכבי חיפה, אבל הוא בכלל מעוניין לשחק בחו"ל. מתן חוזז, שהושאל להפועל ירושלים, לא נמצא בתוכניות ובקבוצה רוצים למכור אותו. בינתיים, במכבי ת"א רוצים למצוא קבוצת בת בליגה הלאומית על מנת לשוב לפורמט של בית"ר ת"א.