בלילה שבין חמישי לשישי איברהים א-ראזם (35) בסך הכל יצא לעוד יום בעבודתו כנהג משאית. אלא שאז, באזור כוכב השחר שבהרי בנימין, הוא הותקף על ידי עשרות מתנחלים שסברו כי הוא מוביל סיוע הומניטרי לעזה. הוא אושפז בבית החולים שערי צדק, כשהוא סובל משברים בצלעות ובאף ומחבלות בכל חלקי גופו.
"אני נשוי ואבא לשלושה ילדים, ועובד כנהג משאית כבר יותר מעשר שנים", סיפר בשיחה עם ynet, "בחיים לא פגעתי באף אדם - ואין לי מחשבות כאלה". תוקפיו התעמתו גם עם כוחות הביטחון, ושני קצינים ולוחם נפצעו.
1 צפייה בגלריה
yk13930109
yk13930109
(איברהים א־ראזם לאחר התקיפה)
איברהים, תושב מזרח ירושלים, הסכים לשחזר את שאירע, אז לדבריו "ראה את המוות": "הגעתי לאזור כוכב השחר - ואז נתקלתי בעשרות מתנחלים שחסמו את דרכי. הם התחילו להוריד את הסחורה מהמשאית ולשרוף אותה, ואז גם את המשאית.
"הם חשבו שמדובר בסיוע לעזה", הוא אומר, "למרות שאמרתי להם שהסחורה היא לעבודתי, הם הורידו אותי מהמשאית והתחילו להכות אותי באכזריות בכל חלקי הגוף". לטענתו, יותר ממאה מתנחלים היו במקום והשתתפו במה שהוא מכנה "מעשה גזעני". "הם עשו את זה רק בגלל שאני ערבי".
לטענתו, במקום היו חיילים שעמדו מנגד ולא הצליחו להשתלט על התוקפים. "האמת, באותו רגע ראיתי את המוות. אני עוד לא מאמין שיצאתי בחיים. היו יכולים לרצוח אותי. לא קל לי להתמודד עם מה שעברתי. אני בהלם".