ב-7 באוקטובר איבד גדי קדם את בתו, תמר קדם-סימן טוב ז"ל מניר עוז, שנרצחה לצד בעלה יונתן (ג'וני) ושלושת ילדיהם ז"ל. שלשום בערב הוא נפצע בראשו במהלך קטטה שהתפתחה עם פעילי ימין בתל-אביב, בהפגנה למען שחרור החטופים.
4 צפייה בגלריה
yk13929785
yk13929785
(נרצחו ב 7- באוקטובר. משפחת קדם-סימן טוב ז"ל)
בתיעוד שפורסם מאותה הפגנה נראה קדם מותקף ומוטח בחוזקה אל הכביש. "לא האמנתי שזה יכול לקרות", סיפר שי פדר, עד ראייה לקטטה. "לא יכולתי לעזור לו כי הייתי מעבר לגדר. הוא תפס אותו, העיף אותו לרצפה ופוצץ אותו. השוטרים נזכרו להפריד רק אחרי שכל הראש שלו פתוח".
4 צפייה בגלריה
yk13929753
yk13929753
מזנק מעל הגדר
קדם שטופל ראשונית במקום ונחבש הובהל לבית החולים. בת זוגו, ראומה קדם, הניפה את כפות ידיה המגואלות בדמו וקראה: "הדם על הידיים. 7,000 שוטרים נותנים לביביסטים לכסח אותו, בושה. אנחנו הולכים להתלונן במשטרה".
אתמול בבוקר, במקביל לתלונה שהגיש בגין תקיפה שגורמת חבלה של ממש, נחקר קדם עצמו במשטרת לב תל-אביב, בעקבות טענות שלפיהן הוא תקף קודם את פעילי הימין, שחלקם נשאו שלט "שמאלנים בוגדים". "קדם, צריך להגיד את האמת", אמר אתמול השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, "הוא פרץ להפגנת ימין ונתן אגרופים שם. אני לא מכיר ולא יודע מי תקף אותו".
4 צפייה בגלריה
yk13929730
yk13929730
קדם חבול וחבוש
עו"ד ניר אלפסה, שמייצג את קדם, מסר אתמול: "משטרת לב ת"א יצרה קשר עם גדי קדם כדי שימסור את עדותו ביחס לאירועים שהיו אתמול. אנחנו מלווים את גדי ואת ראומה, כדי שהדברים, כולל מסמכים ותיעוד, יימסרו למשטרה מכלי ראשון, ושהיא תבדוק מה בדיוק צריך להסיק מהתקרית".
היום צפוי להיפתח כנס הקיץ של הכנסת, תחת שורה של צעדי מחאה לאורך כל היום. בין השאר מתכננים ארגוני מחאה נגד הממשלה וחלק ממשפחות החטופים עצרת מול משכן הכנסת, בקריאה לפזרה. בנוסף, החל משעה 8:00 ייצאו שיירות מ-11 נקודות ברחבי הארץ, לנסיעה במה שמוגדר “המסע להחזרת המנדט לעם”. השיירות ייסעו באיטיות, במהירות המינימלית המותרת על פי חוק.