בבית העלמין קריית שאול בתל-אביב הובאה אתמול למנוחות חברת הכנסת לשעבר יעל דיין, שהלכה לעולמה והיא בת 85. בהלוויה השתתפו מאות בני אדם.
ד"ר רחלי שיאון שריד, בתה של דיין, ספדה: "אנחנו נפרדים היום מאמא האהובה מאוד. בימים האחרונים, כשהיא כבר לא דיברה, החזקתי בידה והיא בידי וידענו שהפרידה מתקרבת. השתדלנו לחזק אחת את השנייה ולא לפחד, ככה זה היה בינינו תמיד. לאמא היו חיים מופלאים, היו בהם הצלחה וזוהר ולא מעט כאב, אבל תמיד מחשבה ורגש".עלמה, נכדתה הבכורה של דיין, אמרה בהלוויה: "סבתא שלי, האישה האמיצה והאצילית, חברת הנפש שלי החכמה, היית לי אי של שקט וליווית אותי כל חיי. גידלת אותנו, לימדת כל אחד מנכדייך, חשבת על כולם. לימדת אותנו להיות חזקים ואמיצים ושהכל אפשרי".
1 צפייה בגלריה
yk13929632
yk13929632
(בני המשפחה בלוויה, אתמול | צילום: שאול גולן)
הנכדה יסמין אמרה: "כשהייתי קטנה, סבתא לימדה אותי איך לבקש משאלה מסביונים. חושבים עליה חזק בראש תוך כדי שנושפים על הסביון ומפזרים לעבר את זרעיו. אחרי שגדלתי היה לה חשוב לבוא לגן הילדים וללמד את שאר הילדים כדי שגם המשאלות שלהם יתגשמו. כזאת היא הייתה".
בהלוויה ספד גם הנכד אדם. "סבתא הייתה האישה הכי מיוחדת שהכרתי", סיפר. "התכונות שהכי זכורות לי מסבתא הן הנדיבות והלב הרחב שלה, החוכמה והנחישות, אהבת הארץ והמולדת והרצון להילחם למען הצדק ולעזור לכל אחד בכל מחיר".
יו"ר העבודה ח"כ מרב מיכאלי אמרה בהלוויה: "בשבילי יעל הייתה מה שאני בטוחה שהייתה לרבות במדינת ישראל - היא הייתה אור, היא הייתה מודל, היא פרצה דרכים, היא הייתה אחת מאלה שעל הכתפיים שלה אנחנו עומדות וממשיכות את המאבק שהיא נאבקה למען הזכויות של אחת ואחת מאיתנו, ולמען הזכויות של כל אחד ואחד".