ארבעה ימים אחרי שחמישה מלוחמיו נהרגו באסון בג'באליה מאש כוחותינו, מת אתמול מפצעיו רב-סרן גל שבת, מפקד פלוגה בגדוד 202 של הצנחנים. שבת, בן 24 מקציר, הותיר אחריו הורים, אח ואחות ואת ארוסתו רוני - שלה היה אמור להינשא הקיץ. רס"ן שבת יובא למנוחות היום בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בנתניה.
ב-7 באוקטובר נלחם שבת בעוטף יחד עם הפלוגה שלו, שחיסלה מחבלים שחדרו לשדרות ולבארי. הוא נכנס לעזה בתחילת התמרון, ונלחם בתוך הרצועה במשך חצי שנה.
2 צפייה בגלריה
yk13929737
yk13929737
(רס"ן גל שבת ז"ל | צילום: דובר צה"ל)
נילי טרבלסי, מורתו של שבת בבית הספר גוונים המועצה אזורית מנשה, ספדה לו בפוסט: "הלב מרוסק לרסיסים. איבדתי תלמיד אהוב, איבדנו כולנו עם ישראל את אחד הבנים הערכיים המוסריים והטהורים. לפני חודש כשיצא מעזה בא לבקר להיפרד ולתת חיבוק ואני לא הייתי. פיספסתי את ההזדמנות לפרידה, את ההזדמנות לומר לו עד כמה אני גאה מעריכה ואוהבת".
“לי ולגל יש סיפור מהאגדות, כמו שגל תמיד אמר הכרנו ‘כמו פעם’ באוטובוס, בדרך לבה”ד 1”, סיפרה ארוסתו רוני. “התקופה הייתה תקופת קורונה, ושנינו חזרנו מהבית ביום שלישי באופן מאוד חריג. הרבה צירופי מקרים קרו בדרך, אבל בסוף שנינו עלינו על האוטובוס המיועד”.
2 צפייה בגלריה
yk13930108
yk13930108
גל שבת ז"ל וארוסתו רוני. רק לפני חודש הציע נישואים
רוני הוסיפה: “גל עלה לאוטובוס והדבר הראשון שהבחנתי בו הן העיניים הטובות שלו מעל למסכה שחבש. כמה דקות אחרי שגל עלה לאוטובוס הוא פזל אליי מספר פעמים ולבסוף ביקש לשבת לידי. דיברנו כל הנסיעה מבאר שבע למצפה רמון (שעה ו-40 דקות!), וגל סיפר שמחכה לו רכב שיוריד אותו לשבוע שטח ברגע שנגיע.
“בסוף הנסיעה ראינו את הרכב שחיכה לגל, אך הוא בחר ללוות אותי עד למגורים. לא החלפנו פרטים, אבל מאוחר יותר השגתי את השם שלו דרך הש.ג ושלחתי לו הודעה. משם כל לילה שיחות נפש עד הבוקר ומשם היסטוריה. לגמרי אהבה ממבט ראשון, שגם היה אמור להיות שיר החופה שלנו שתוכננה לפברואר 2025. החיילים הבודדים של גל קוראים לו ‘אבא שבת’ לא סתם, הוא אבא ואמא שלהם לכל דבר, מחבק אותם כשהם צריכים, מדרבן אותם כשהם צריכים”.
רוני אמרה עוד: “אני לא אשכח בחיים שבכל סוף שבוע כשהחיילים שלו היו יוצאים, הוא היה עושה להם סבב שיחות כדי לוודא שיש לכל אחד איפה לישון. השאיפות של גל היו להיות איש משפחה מסור, לגור ליד הים, שלושה ילדים וכלב, ללמוד הנדסת בניין באוניברסיטת אריאל, לטוס עם אבא שלו להודו לטיול אופנועים ולעסוק בנדל”ן”.
שבת נפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים, כשעתיים לפני התקרית שבה נהרגו חמישה מלוחמי ח"ץ - סרן רועי בית יעקב, סמ"ר גילעד אריה בוים, סמל דניאל חמו, סמל אילן כהן, וסמ"ר בצלאל דוד שעשוע, ונפצעו עוד שמונה לוחמים.