"אני, אלה אליקים, הבת של נועם, אני בת שמונה, אני מבקשת מביבי שישחרר אותנו, אני שבויה של חמאס". כך, בסרטון מצמרר שאיתרו לוחמי צה"ל ברצועת עזה, נשמעת הילדה אלה אליקים שנחטפה ב-7 באוקטובר עם אחותה דפנה (15), מבית אביהן נועם ז"ל, בקיבוץ נחל עוז. לצד הסרטון נמצאה גם תמונה של אלה ודפנה בשבי.
אמש, אחרי שהוצג למשפחה, פירסם דובר צה"ל לבקשתה את סרטון הטרור הפסיכולוגי שצילמו מחבלי חמאס כמה ימים אחרי 7 באוקטובר. חמאס לא הספיק להשתמש בסרטון טרם שחרורן של שתי האחיות אחרי 51 ימים, במסגרת הסכם החטופים הראשון, וכעת הוא נחשף לראשונה ומהווה עדות נוספת לאכזריותו של ארגון הטרור בעזה.
1 צפייה בגלריה
yk13930119
yk13930119
(בבגדים לא שלהן, על רקע דגל חמאס. האחיות אלה ודפנה בתיעוד שצילם חמאס)
לאורך התמרון ברצועה מוצאים כוחות צה"ל חומרים שונים בשטחי הלחימה, בעקבות החיפושים המעמיקים שהם מבצעים במאמץ להגיע למודיעין על אודות 128 החטופים שעדיין נמצאים בעזה.
על פי צה"ל אלה סיפרה שמחבלי חמאס הכריחו אותה לצלם את הסרטון שוב ושוב, בבגדים שונים, כדי שיתפרסם כפי שהם רצו. הבגדים שבהן צולמו האחיות אינם שלהן, ומחבלי חמאס הכריחו אותן ללבוש אותם.
עוד אמרו בצה"ל שאלה ודפנה העידו שהן הוחזקו בתנאים קשים, על אף שבסרטון ניסו המחבלים לייצר מצג שווא שלפיו הן כביכול מטופלות היטב. במהלך שהותן בעזה הועברו האחיות בין כמה בתים. בסרטון ניתן להבחין שאלה חבושה בידה, זכר לפציעתה במתקפה ב-7 באוקטובר.
נועם, אביהן של אלה ודפנה, נרצח במתקפת מחבלי חמאס על קיבוץ נחל עוז יחד עם בת זוגו דקלה ואחיהן החורג תומר ז"ל.