לראשונה מאז חודש ינואר, ואחרי שהבטחתו בפגישה הקודמת – לאישור תקציב של 3.5 מיליארד שקלים לשיקום הצפון וצורכי החירום – לא התממשה, נפגש אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים עם ראשי רשויות מקומיות מאזור הצפון.
אחרי שההבטחה מהפגישה הקודמת לא קוימה הפצירו מאז ראשי הרשויות בנתניהו להיפגש עימו שוב, אך הוא סירב. אתמול היו ראשי רשויות שכעסו על ההתנהלות. כך למשל ראש מועצת מטולה, דוד אזולאי, החרים את הפגישה.
1 צפייה בגלריה
yk13930039
yk13930039
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
הפגישה אמש הייתה טעונה. נתניהו שמע את בקשותיהם של ראשי הרשויות, והוצגו בפניו הפערים הקיימים בהחלטה לתוכנית הצפון. נתניהו האשים את היועצים המשפטיים ואת החשבים בעיכוב ההחלטה, ובמהלך הישיבה ציין בביקורתיות שהיועצים המשפטיים חייבים לגלות גמישות ולהבין שיש קריטריון חדש ומשמעותי בקבלת ההחלטות והוא מצב המלחמה שבו שרוי האזור, מצב שדורש מענה מיידי ואמיתי. נתניהו הנחה את מנכ"ל משרדו ואת מנכ"ל משרד האוצר לשבת עם ראשי הרשויות כדי לגשר על הפערים שנותרו, ולהציג לו היום תוכנית מוסכמת, שתובא בהמשך השבוע לאישור הממשלה.
במהלך הפגישה סירב נתניהו להסגיר פרטים על כוונות הממשלה ומערכת הביטחון באשר לעתיד הביטחוני בצפון. "אני לא הולך להגיד לחיזבאללה מה אנחנו הולכים לעשות. אני לא משתף אויב מושבע שלנו בתאריכים ובאיך בדיוק נעשה את זה", אמר.
"היה דיון מאוד סוער", סיכם גבי נעמן, ראש מועצת שלומי. "ראש הממשלה שמע את טענותינו וקיבל החלטה שביום רביעי תובא החלטת ממשלה שמוסכמת על כל הצדדים".