שר החוץ האיראני,חוסיין אמיר עבדוללהיאן, היה גם הוא, יחד עם נשיא איראן, אבראהים ראיסי, במסוק שלפי דיווחים התרסק אתמול בצפון המדינה. מתחילת המלחמה מסתובב עבדוללהיאן בעולם ומנהל פעילות דיפלומטית ענפה נגד מדינת ישראל, מאיים ומכפיש אותה בכל הזדמנות. במהלך המלחמה קיים סיורים אזוריים רבים שכללו בין היתר את עיראק, לבנון, סוריה וקטאר.
עבדוללהיאן מונה על ידי נשיא איראן, אבראהים ראיסי לתפקידו, אחרי בחירתו של ראיסי לתפקיד בשנת 2021, כך לפי פרסום אל-ג'זירה. הוא נמצא בקשרים טובים עם מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי ועם זרועותיה השונות של איראן במסגרת "ציר ההתנגדות", כולל עם ארגון הטרור חיזבאללה ומזכ"ל הארגון, חסן נסראללה. התפקידים הדיפלומטיים שמילא בעברו במזרח התיכון הובילו אותו ליצירת קשרים הדוקים עם מנהיגים אנטי ישראלים רבים.
1 צפייה בגלריה
yk13929527
yk13929527
(שר החוץ האיראני עבדוללהיאן | צילום: ANGELA WEISS - AFP)
עבדוללהיאן בעל רקע דיפלומטי עשיר, ובין תפקידיו הראשונים הוא היה סגן שגריר איראן בבגדאד בין השנים 1997-2001. עם חזרתו לאיראן הוא עסק גם בנושאי המפרץ במשרד החוץ האיראני. חוץ מפעילותו בחודשים האחרונים נגד ישראל מתחילת המלחמה ברצועת עזה, הוא היה פעיל גם במהלך כהונתו בכל הקשור להסכם הגרעין האיראני.
כבר בימים הראשונים של המלחמה פורסם כי נמצא בקשרים עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הניה ודן עמו בהתפתחויות בעזה. פגישות של השניים התקיימו מספר פעמים במהלך המלחמה.
במסגרת איומיו והתבטאויותיו נגד ישראל בחודשים האחרונים אמר כי "הגיע הזמן לנקוט בענישה נגד ישראל ולהקים ועדה בינלאומית לבדיקת פשעיה", טען כי "האויב הישראלי נמצאת בביצה של עזה בזכות איתנות והתנגדות העם הפלסטיני", חזר והדגיש כי "המשטר הישראלי מאיים על הביטחון האזורי" והבהיר: "ננקוט בצעדים מיידיים נגד ישראל אם תנסה לתקוף אותנו מחדש".