פעילי ארגון "אחים לנשק" ניסו לחסום אתמול בבוקר את כביש 1, ליד שער הגיא בכניסה לירושלים, כמחאה על פתיחת כנס הקיץ של הכנסת. הפעילים הניפו את תמונות החטופים ואת דגלי ישראל. במקום התפתחו עימותים בין המפגינים לבין שוטרים ו־12 מהפעילים עוכבו על ידי המשטרה. במקביל, מאות מכוניות יצאו ממספר מוקדים ברחבי הארץ, בנסיעה איטית משותפת לכיוון הכנסת בירושלים. בשעה 17:00 החלה הפגנת מחאה בהשתתפות אלפים מול משכן הכנסת בקריאה לח"כים: "תדאגו שזה יהיה הכנס האחרון של הכנסת הנוכחית ותוודאו של־7 באוקטובר 2024 נגיע עם ממשלה אחרת, שזוכה לאמון הציבור".

3 צפייה בגלריה
yk13931901
yk13931901
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
לאחר שהמחאה המשיכה לכיוון מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים, החלו עימותים מול כוחות המשטרה בבירה, שאף הפעילו מכת"זית ובואש לפיזור המפגינים. המפגינים, בהם חלק ממשפחות החטופים, חסמו לזמן קצר את התנועה ביציאה מירושלים, סמוך לגשר המיתרים. לאורך היום התחוללו בוועדות הכנסת עימותים בין ח"כים לבין משפחות חטופים.

3 צפייה בגלריה
yk13931247
yk13931247
צילום: עמית שאבי
"המחאה שלכם משודרת באל־ג'זירה, היא מחרבת את מדינת ישראל", אמרה ח"כ טלי גוטליב בוועדת החוקה של הכנסת, לעינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר. צנגאוקר הגיבה בזעם: "היא יושבת כאן וקוראת לי 'אנרכיסטית' ו'קפלניסטית'. איך היא מעזה לקרוא לי בטוויטר 'נוחבה'? היא איך יושבת כאן שני כיסאות ממני ולא מתנצלת בפניי? אם הייתי פוגעת בכבודה הייתי מתנצלת ומורידה ראש". במקביל, ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) נטשה את הדיון. יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן, נאלץ להודיע על הפסקת הדיון, ואמר: "כולנו צריכים לעבור את האירוע ביחד. אין צורך להגיע למקומות של מריבות וצעקות - זה פרס לאויבים שלנו" .
3 צפייה בגלריה
yk13931282
yk13931282
צילום: עמית שאבי