שר החוץ ישראל כ"ץ נפגש במשרד החוץ בירושלים עם שר החוץ של שוודיה טוביאס בילסטרום. כ"ץ הודה לשר בילסטרום על תמיכתו בישראל, בפרט אחרי המתקפה האלימה של איראן נגד ישראל. מצדו, קרא השר בילסטרום לשחרור ללא תנאי של כל החטופים, הבהיר כי עמדת שוודיה היא כי אין מקום לחמאס בעזה שיום שאחרי, ואף שיבח את הופעתה של עדן גולן באירוויזיון.
בתום הפגישה הבילטרלית ובמסגרת המאמצים המדיניים לשחרור כל החטופים, שר החוץ השוודי נעתר לבקשת השר כ"ץ לקחת חלק בפרויקט "המשקפיים של שלומי" ולחוות דרך משקפי מציאות מדומה את מסיבת הנובה, החטיפה והשהות האכזרית בשבי החמאס. שר החוץ השוודי צפה בדברים ולדברי אנשים שהיו במקום החוויר ונראה המום לחלוטין. הוא קם מהחדר והלך כדי להיפגש עם משפחותיהם של החטופים אור לוי, האחים יוסי ז"ל ואלי שרעבי ואלמוג מאיר.
1 צפייה בגלריה
yk13931456
yk13931456
(בילסטרום עם משקפי המציאות המדומה | צילום: ליאור מזרחי לע"מ)
אורית, אימו של אלמוג מאיר אמרה לאחר הפגישה: "אני לא פוליטיקאית אבל תעשו מה שאתם יכולים כדי להביא אותם הביתה. החיים שלנו נעצרו ב-7 לאוקטובר, אני מתגעגעת אליו כל כך". אסנת, אחותם של החטופים יוסי ז"ל ואלי שרעבי הוסיפה: "בשבילי זאת שואה. יוסי נחטף והיה בחיים למשך 100 יום ונרצח שם. אלי עדיין בחיים, אין לנו זמן".
השר כ"ץ אמר בשיחה: "נעשה הכל להשיב את החטופים, זה חשוב מאוד. מה שהם עוברים עכשיו זה בלתי נתפס, כל הפסקת אש חייבת להיות מותנית בשחרור החטופים. אסור שתהיה הפסקת אש בלי לקשר את זה לעסקת חטופים".
בילסטרום: "נפגשנו בבריסל ושוחחנו בטלפון אבל זה שונה. אפתח בתנחומים על מתקפת הטרור ב–7.10. אני ארצה לומר שההתקפות האלה סוג של רוע שלא ראינו. שוודיה תמשיך לעמוד ציבורית לטובת ביטחון ישראל להגן על עצמה נגד מתקפות טרור, בהתאם לדין הבינלאומי. אנחנו נלחמים באנטישמיות זה באג׳נדה של הממשלה, אנחנו מתכננים להמשיך ולחזק את המלחמה באנטישמיות בכל שוודיה, אני אמשיך להשמיע תמיכה. החטופים צריכים להיות משוחררים מיידית ללא שום תנאי".