עימות חריג בין ספרד לארגנטינה. משרד החוץ של ספרד דרש אתמול את התנצלותה הרשמית של ארגנטינה לאמירות פוגעניות שהשמיע השבוע נשיא ארגנטינה, חביאר מיליי, נגד בגונה סנצ'ס, אשתו של ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס.
מבלי שאמר את שמה, כינה מיליי את אשתו של סנצ'ס "מושחתת" במהלך כנס ענק של הימין הקיצוני במדריד, שאורגן על ידי מפלגת ווקס הימנית לאומנית, ותקף את "המדיניות הסוציאליסטית" של סנצ'ס. "כשיש לך אישה מושחתת, זה בכלל נהיה מלוכלך", עקץ. אשתו של סנצ'ס הייתה מעורבת בפרשת שחיתות עסקית שגרמה לפני חודש לסנצ'ס לשקול את התפטרותו כמחאה על מה שהוא ראה כרדיפה פוליטית מצד הימין. למרות ששהה בבירת המדינה, מיליי נמנע מלפגוש את ראש הממשלה או מישהו אחר בהנהגת המדינה.
1 צפייה בגלריה
yk13931083
yk13931083
(חבאיר מיליי | צילום: אי־פי)
שר החוץ הספרדי, חוסה מנואל אלברס, אמר אתמול כי הוא לא פוסל את ניתוק היחסים בין המדינות "אם לא תהיה התנצלות". השגריר הספרדי הוחזר מבואנוס-איירס לספרד והשגריר הארגנטינאי במדריד זומן לשיחת נזיפה. "התנהגותו של מיליי הביאה את יחסי ספרד וארגנטינה למצב החמור ביותר בהיסטוריה המודרנית", אמר אלברס.
המשבר בין המדינות החל עוד לפני הגעתו של מיליי לכנס במדריד, כשהאשים ש"מדיניות השמאל הסוציאליסטית של סנצ'ס מביאה רק מוות ועוני לספרדים". בתגובה האשים בכיר ספרדי כי מיליי "לקח סמים בעת קמפיין הבחירות שלו". דוברו של מיליי הבהיר אתמול כי הנשיא לא יתנצל אלא להפך, הוא ידרוש התנצלות מהספרדים.