פגיעה קשה באלפי חולים: אשפוזי הבית במימון קופות החולים יבוטלו או יצומצמו משמעותית החל מהחודש הבא משום שנגמר התקציב, ומשרד האוצר מסרב להעניק כספים ייעודיים לפרויקט החשוב. בימים האחרונים קיבלו קופות החולים הנחיה שלפיה בשלב זה אין התחייבות להמשיך את מבחן התמיכה שהחל בשנת 2019 שמטרתו הענקת מגוון שירותים לחולים בביתם כדי להפחית את העומס במחלקות הפנימיות.
גורם המעורה בפרטים אמר כי "ברקע המלחמה פשוט אין כסף ובמשרדי הבריאות והאוצר עושים סדר עדיפויות". המימון לכל הקופות מחודש יוני ועד לחודש יוני בשנה לאחר מכן עמד בשנה האחרונה על 155 מיליון שקל. מנתוני קופ"ח כללית עולה כי בכל רגע נתון יש בין 300 ל-500 חולים באשפוז ביתי.
הקופות היו מחויבות לתת שורה של שירותים לחולים באשפוזי הבית ובהם ביקורי רופאים וצוותים סיעודיים, ביצוע בדיקות, קשר טלפוני עם מוקד רפואי ייעודי ומעקב צמוד אחר החולים. במשרד הבריאות הגיבו: "המשרד יפעל בשיתוף משרד האוצר על מנת למצוא את הדרך להמשיך ולקיים את השירות ואף להרחיבו לאוכלוסיות נוספות".
במשרד האוצר מסבירים כי משרד הבריאות יכול להמשיך את תקצוב הפרויקט אם יבחר לתעדף זאת. "מבחן התמיכה נגמר", אמר בכיר באוצר. "אנחנו לא בתקופה של עודפים ויכול להיות שלא יהיה מקום לאשפוזי בית בזמן הנוכחי. ייתכן שבדיוני התקציב של השנה הבאה משרד הבריאות יתעדף זאת".