עולים לירושלים

לקראת יום ירושלים, תקיים יד יצחק בן צבי את מרתון הסיורים המסורתי בעיר בפעם ה-27. והשנה, לראשונה ייערכו סיורים גם בהובלת האנשים שעושים את העיר. במרתון ייחשפו לציבור חפצים מאוסף מתנות הנשיא יצחק בן -צבי. וכן יתקיים סיור ושיח גלריה בתערוכה "תלם-צריף-נקודה" על נופי הנגב המערבי לפני ואחרי 7 באוקטובר. בתערוכה יוצג גם יומן ציורים בהשפעת אירועי השבת השחורה של האמן, חבר קיבוץ בארי, יוחנן דרוקר. יוצגו גם עבודות קרמיקה שחילצה האומנית מיכל מרום מביתה בקיבוץ רעים.
1 צפייה בגלריה
yk13932196
yk13932196
(צילום: מיכאל הלפרן)
עוד סיורים: הצצה לשכונות החרדיות של העיר ומפגש עם משפחות חרדיות, מסע אל האופנה הירושלמית מימי המנדט ועד לשנות ה-70, סיור בקטמון הישנה בעקבות הסדרה "סרוגים" עם יוצר הסדרה, ביקור ברובע הארמני, סיור במסתרי הקוסטודיה טרה סנטה ברובע הנוצרי עם האב אלברטו פארי, סיור בעקבות מפלצות חבויות בקריית יובל ועוד.
הסיורים יערכו בחמישי-שבת ורביעי, 30.5-1.6, 5.6. בתשלום ובהרשמה מראש באתר.

מוסררה מיקס

כבר יותר מ-20 שנה ששכונת מוסררה הירושלמית מארחת את "מוסררה מיקס" - שלושה ימים של אמנות, מוזיקה ופרפורמנס. מחר ייפתח אירוע האמנות הרב-תחומי, שיעסוק השנה במושג הזמן וכולל הפקות מקור, עבודות סטודנטים ותערוכות מיוחדות. האירועים יתקיימו בחללי בית הספר מוסררה לאמנות וחברה ע”ש נגר ובסביבתו.
והנה טעימה מהצפוי: "(מ)נהרות" הוא שמו של פרפורמנס מוזיקלי בהובלת המוזיקאים עדיה גודלבסקי (נבל, קול ואלקטרוניקה) וחגי פרשטמן (תופים וכלי הקשה), שיזמינו את הקהל למפגשים משותפים במעלית, כהמחשה לצינור הזמן. "זיכרונות מן העתיד" היא הצגה שנרקמה בעקבות אירועי 7 באוקטובר ומבוססת על פרק אחד מתוך שלוש הנובלות הסמי-אוטוביוגרפיות של הפסיכואנליטקאי הבריטי ווילפרד ביון. ואילו בתערוכה "חידת המלך שלמה" יוצגו צילומים של סטודנטים ומרצים מהמחלקה לצילום במוסררה שיצאו לפרויקט צילום במלון בטבריה.
מוסררה מיקס, 30-28 במאי, בין השעות 23:00-19:30. פרטים באתר מוסררה מיקס.