ראס קוק הבריטי בן ה-27 הוא איש של סיבולת קיצונית. בגיל 19 הוא רץ במשך 68 יום מאיסטנבול לוורת'ינג, עיר הולדתו באנגליה, בסך הכל 2,800 קילומטר. שנה לאחר מכן הוא שבר את השיא העולמי לריצת מרתון בעודו סוחב אחריו מכונית, בזמן של תשע שעות ו-56 דקות. ב-2021 הוא נשאר קבור מתחת לאדמה במשך שבעה ימים, עם מלאי של 20 ליטר מים וצינור אוורור, והעביר את תיעוד הטירוף שלו בשידור חי.
לפני חודש החליט קוק לחגוג את יום ההולדת בריצה שתכסה את כל יבשת אפריקה, מהקצה הדרומי בדרום אפריקה ועד לקצה הצפוני בטוניסיה. מרחק של 16,000 קילומטר דרך 16 מדינות ו-352 יום שבהם סבל משוד באיומי אקדח (אנגולה), תקיפה על ידי כנופיה נושאת מצ'טות ומיד לאחריה חטיפה בידי רוכבי אופנוע למשך שעות (קונגו), ןהרעלת קיבה (נמיביה). קוק, שסבל בצעירותו מהתמכרות לאלכוהול והימורים, ניצל את המסע לגיוס תרומות בסך 873 אלף דולר עבור אוכלוסיות רעבות בסהרה, וארגונים שמטפלים במתמכרים דרך ריצות.
1 צפייה בגלריה
yk13930562
yk13930562
(צילום: Zoubeir Souissi, רויטרס)
מאות ממיליון ומשהו העוקבים שלו ברשתות החברתיות, הצטרפו לקוק בחלק האחרון של המסע בטוניסיה במה שנראה כמו סצנה מ"פורסט גאמפ". שבועיים לאחר שסיים את מסע אפריקה, קוק הוזמן על ידי ראש ממשלת אנגליה רישי סונאק לסיבוב ריצה מסביב לווסטמינסטר. לא רק שקוק חצה את אפריקה, אלא שהוא הפך את ריצת האולטרה למשהו מעניין.