מסעדת השף צ'אקרה בירושלים פתחה לאחרונה את Pizza by Chakra – האחות הקטנה שממוקמת כ-300 מטרים ממסעדת האם, בלב העיר שבשנה האחרונה עבר מהפך וחזר להיות אחד ממוקדי סצנת הלילה והבילוי שלה. קצת מעליב לקרוא לה פיצרייה, כי היא פנינה מוקפדת עם אווירת בר יין ועם אוכל טוב וכמובן פיצה שלא טעמתם כמותה.
נתחיל עם הפיצות: הבצק עובר התפחה של 48 שעות לפחות, וכל הפיצות מגיעות בגודל אחיד של 32 ס"מ. הפיצה נראית כמו פיצה נפוליטנית, אבל היא קצת יותר קריספית. במבחר ניתן למצוא את הקלאסיות כמו מרגריטה ופפרוני וגם פיצות מיוחדות יותר כמו סרדינרה עם רוטב קרם ארטישוק, סרדינים, ביצה רכה והרבה כוסברה; פוטנסקה עם פלפלים קלויים, צלפים ואנשובי קצוצים; פרסקה עם עגבניות טריות קלופות קצוצות, בזיליקום ומוצרלה טרייה; מלנזנה עם חצילים קלויים; פיצה עם זוקיני, גבינת פטה, קונפי שרי ונענע; פיצה ורדה עם עלי לפת מותססים, בצל, שום מוצרלה, יוגורט ונענע, כשמדי יום מתווספות פיצות ספיישל. טווח המחירים: 55-88 שקל.
1 צפייה בגלריה
yk13932135
yk13932135
(צילום: איתמר גינסבורג)
לצד הפיצות המיוחדות, יש כמה מנות אייקוניות של מסעדת האם, כמו ספייסי טונה (55 שקל) שעברה שינוי קטנטן ומוגשת על ברוסקטות שעשויות מבצק פיצה, ארנצ'יני קלאסי (45 שקל), קפרזה (40 שקל) שמגיעה בצורת חצאי עגבניות מגי חלוטות וקלופות, בלסמי, שמן זית, מלח זיתים, מוצרלה ובזיליקום, וכמובן "המנה" – סלט קיסר עם הרוטב שעד היום לא נמצא טעים ממנו.
בגזרת האלכוהול יש יין אדום ולבן (סוג אחד מכל אחד), ברז בירה אחד וכמה קוקטיילים מהתפריט של מסעדת האם. הישיבה היא גם למול הטאבון הענק וגם בחוץ. המקום פתוח בשבת וניתן גם להזמין דרך וולט.
פיצה צ'אקרה, הלל 39, ירושלים, ראשון-חמישי מ-16:00, שבת מ-12:00.