זו תקופה קשה לתושבי הגליל ולעסקי התיירות שלהם. בעוד רבים מפונים, או שנותרו באזורים הסופגים אש, גם אלו מתושבי הגליל הנמצאים באזורים היחסית שקטים של חבל הארץ היפה הזה, מתקשים למשוך אליהם מבקרים.
למרות זאת, ואולי דווקא בגלל זאת, הוחלט לקיים גם השנה את "פסטיבל אביב - זמן גליל מערבי". בחלק מהאירועים בפסטיבל, בעלי עסקים - מפונים וכאלו שנותרו באזורים הנמצאים תחת אש - יתארחו אצל שכניהם מאזורים היותר בטוחים, לטובת שיתופי פעולה מיוחדים וטעימים.
2 צפייה בגלריה
yk13932130
yk13932130
(צילום: ענבל אור־לב)
הפסטיבל, שייערך בין התאריכים 30 במאי ל-1 ביוני, מציע עשרות אירועים: שולה משתולה, המפונה מביתה כבר יותר מחצי שנה, תתארח במשק אופיר הנמצא באלון הגליל, עם האוכל הכורדי המשובח שלה, לצד יינות של היקב, שיוצאו לטעימה ומכירה.
חרש הברזל וליד ח'ורי, מהכפר הנוצרי פסוטה, הנושק לגבול, יתארח בקיבוץ אפק, אצל אלדד בכר מסטודיו אומניה, המתמחה בעבודות מעור. אלדד העמיד לרשות וליד את הנפחייה הוותיקה של אביו מנחם, הנמצאת מול הסטודיו שלו בקיבוץ. השניים יקיימו יחד ערב מיוחד המשלב סיפורים והדגמות של עבודות בעור ובנפחייה.
2 צפייה בגלריה
yk13932128
yk13932128
צילום: ענבל אור־לב
הקונדיטורית יערית שטרן, מהיישוב הדתי מורשת, תארח בביתה את סבתא מהא, מהכפר הדרוזי חורפיש, לארוחה משותפת (וכשרה) הכולל מנות דרוזיות של סבתא מהא, ומגוון קינוחים של יערית, כולל לימוד גלגול ומילוי עלי גפן. האופה והבשלנית עדי שמואל (עדוש), תארח בביתה שבקיבוץ בית העמק את נוהאד ביסאן (Sweet Moments) מהכפר הדרוזי ג'ת, לסדנה מיוחדת של מאפים מלוחים ומתוקים, ולארוחה מיוחדת מעשה ידי שתי האופות. בסטודיו יעל - פיסול בחימר, הנמצא בכפר מסריק, יתקיים מפגש מיוחד בין שתי נשים יוצרות. האחת, יעל נתנאל, בעלת הסטודיו, והשנייה היא תינה ח'טיב, שהקימה את בית המלבי בעכו.
יקב ג'וליה ממעיליא יארח את פילהרמוניה בכפר, עם מוזיקת ג'אז אתנית שתנוגן במגוון כלים עתיקים, בליווי יינות הבוטיק של היקב.
"בגד, בית, גן" הוא סיור בכפר הדרוזי ג'וליס בהובלת שלוש נשים מופלאות - מורת הדרך איילת בר מאיר, המאמנת ומנחת סטיילינג תרפי אורנה רוטברט ניצן, ובסמה הנו, בעלת מסעדת נור. שלושתן ייקחו את המבקרים לשלוש נקודות מיוחדות בכפר.
במתחם הקסום "בהר" הנמצא ביישוב הררית, שיכול להלין קבוצה של עד 15 איש, יתקיים אירוע המשלב מדיציה מול הנוף המרגיע עם טעימות מסדנת הנשנושים הבריאים של חגית לידרור מ"בישול בריא באהבה".
בנוסף, יתקיימו לאורך ימי הפסטיבל טיולים מודרכים בטבע אל מקומות קסומים ומופעים שונים.
מיכל שילוח גל-נור, מנכ"לית עמותת זמן גליל מערבי: "זה לא מובן מאליו לקיים פסטיבל בימים אלה, ועוד פחות מזה לקיים פסטיבל בגליל. אבל ראינו את הרצון הזה מגיע מאתרי התיירות, שפעילים ועושים כל מה שהם יכולים כדי להמשיך ולפעול. אפילו אלה שמפונים מבתיהם ומעסקיהם התעקשו לקיים את הפסטיבל ולקחת בו חלק, גם אם במיקום אחר, ואני מצדיעה לכל האנשים המופלאים האלה. אנחנו לא מחפשים הפעם רווח, מספיק שיגיעו 15 איש לכל אירוע כדי שנוכל להמשיך להניע את הגלגלים של אותם תיירנים, שלא מוותרים".
פסטיבל אביב - זמן גליל מערבי, 1.6-30.5, פרטים באתר הפסטיבל.