המגעים לעסקת חטופים: שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ דרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס אמש את הקבינט לדיון במבוי הסתום שאליו נקלע המשא ומתן לשחרור החטופים. אך כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, נתניהו סירב לדרישה.
הקבינט כונס לאחרונה בשבת בלילה, ובימים האחרונים החלו גלנט וגנץ לדרוש כינוס נוסף, לאחר שבדיון האחרון דחה ראש הממשלה את הצעות צוות המשא ומתן. בסביבתו של נתניהו מסרו כי הוא לא סירב, אלא הקדים להיום את הדיון שתוכנן ליום חמישי הקרוב. מנגד, גורמים בקבינט אמרו כי הדרישה התייחסה לכינוס דיון נוסף - ונדחתה בשל "אילוצי לו"ז" של רה"מ.
1 צפייה בגלריה
yk13932966
yk13932966
(צילום: מארק ישראל סלם)
השיחות כאמור נקלעו למבוי סתום, לאחר שעל פי הדיווחים, חמאס דרש הפסקת אש של 12 שבועות. לאחר הדיון בשבת, העידו שרים וחברי קבינט כי לתחושתם נתניהו לא רוצה עסקה וכי "אין על מה לדבר". בדיון נרשמה מתיחות גדולה בין נתניהו לבין צוות המשא ומתן, הראשון אף הטיח בהם שהם לא יודעים כיצד לנהל מו"מ. בקבינט לעומת זאת נרשמה תמיכה בהצעות הצוות - אך נתניהו טען שהן יביאו לסיום המלחמה.
השר גדי איזנקוט מיהר לתקוף את ראש הממשלה, והאשים: "אתה מנהל מו"מ על שחרור החטופים כאילו זה המו"מ הקואליציוני". במהלך הכינוס הוסיף גנץ כי אם נתניהו לא מרוצה מהצוות עליו להחליפו, אך זה מיהר להשיב כי "אני לא מוכן לשום הצעה שתביא לסיום המלחמה".
בתוך כך, אתמול פירסם הפרשן הבכיר של "הוושינגטון פוסט" כי גורמים אמריקאיים העריכו שהשיחות עשויות להתחדש בשבוע הקרוב, אך הבהיר: ייתכן כי ממשלתו של נתניהו תמנע גיבוש סופי של עסקה מול חמאס.