כשמשתמשים בביטוי "כנגד כל הסיכויים", מתכוונים בדיוק לסיפור ההישרדות של הפועל גליל עליון בליגת העל. המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר כפתה על המועדון הצפוני התמודדות עם מציאות מורכבת שכללה בין היתר שירות מילואים של אנשי הצוות והמאמן ברק פלג, זרים שעזבו, אימונים בכפר בלום הנטוש לצד אזעקות ובומים בלתי פוסקים מלבנון ומשחקי "בית" שמפוזרים בכל רחבי המדינה.
היו מי שכבר הציעו "לסגור את הקבוצה" באחת מאותן ישיבות סוערות על הקפאת היורדות, אבל בגליל לא התכוונו להרים ידיים. הקפטן רועי הובר: "אחרי מה שעברנו ההישארות בליגה היא הישג אדיר. הייתה לנו אחריות על המועדון ועל הקהילה".
1 צפייה בגלריה
yk13932535
yk13932535
(רועי הובר. "הייתה לנו אחריות" | צילום: עוז מועלם)
עד כמה העונה הזו משוגעת תעיד העובדה שעם גיוסו של פיזיותרפיסט הקבוצה למילואים, הובר מצא את עצמו בתפקיד החובש. "זה לא נורמלי, לא הגיוני במציאות של קבוצת ספורט. אפילו ברק גויס, היינו עונה שלמה בלי מאמן כושר וליאור קררה היה מעביר את החימום, אבל מה עושים בחדר כושר, בלי אנשי צוות שבכיתת כוננות בקיבוץ עמיר? דברים מטורפים. הצלחנו להישאר ביחד, להסתכל על העיקר ולעשות מה שצריך".
הקבוצה החלה לנדוד לאולמות במרחק שעתיים נסיעה כדי "לארח" משחקי ליגה, ובחודש וחצי האחרונים התקבע האנרבוקס בחדרה כ"אולמה הביתי".
כשהזרים נלחצו מרעם ההפגזות הסביר להם הובר שישראל היא זו שיורה ללבנון: "גם אנחנו הישראלים לא מכירים חוויה כזו. הבומים הם ברמה שהאולם רועד. גם כשניסינו להגיד שזה רק רעמים כי חורף, הבנו שאי-אפשר להמציא יותר. אנחנו נבהלנו בעצמנו". בתוך כל זה ישנן גם האזעקות שלא עוצרות, אז מה הפלא שהזר היחיד שנשאר הוא אחד שמכיר את ישראל - ג'יימס פלדין בן ה-35, שסחב את גליל עליון על כתפיו יחד עם השחקנים המקומיים. "זאת הייתה עונת הישראלים וג'יימס. הוא אחד משלנו", מתגאה הובר. "הוא נשאר איתנו, עבר הכל. כל העונה הרגשנו שאנחנו לא אמורים לרדת ליגה. היה חסר לנו בית, הקהל שלנו".
במועדון חששו שהדיבורים על הקפאת ירידות יפגעו בקבוצה. הובר: "ברק שידר לנו שצריך להתעסק רק במה שתלוי בנו. שמענו את הדיבורים, אבל האמנו שאנחנו טובים מספיק כדי לא לרדת. היה להנהלה חשוב שנהיה קבוצה תחרותית ונישאר על המגרש".

הערב של אייזיאה

במשחק בית עליון שהוא מעין חזרה גנרלית לקראת סדרת הפלייאוף ביניהן, ניצחה קריית-אתא את מכבי ר"ג 74:77. המארחת, שעלתה בסגל חסר, חזרה מפיגור דו-ספרתי ונהנתה מערב גדול של אייזיאה מוסיוס שקלע 30 נקודות ואסף 10 ריבאונדים.
הערב (21.05, היכל מנורה מבטחים), תארח מכבי ת"א את הדרבי התל-אביבי. הפועל ת"א תנסה לשמור על הסיכוי לסיים במקום הראשון בסיום הבית העליון.