ארגון המורים העל יסודיים ממשיך עם רצף ההשבתות שהוא מקיים בבתי הספר התיכוניים באזורים שונים בארץ, ואחרי שאתמול הושבתו הלימודים במחוז הדרום בקרב תלמידי כיתות י'-י"ב למשך שעתיים, היום ייפתחו הלימודים בכיתות י'-י"א במחוז הצפון בשעה 10 בבוקר.
אתמול הודיע הארגון כי החליט כצעד של רצון טוב להיענות לבקשת מועצת התלמידים הארצית ולאפשר לקיים מסיבות סיום של כיתות י"ב, אבל שאר העיצומים יימשכו כרגיל, כולל אי-יציאה לטיולים ולפעילויות העשרה מחוץ לבתי הספר.
1 צפייה בגלריה
yk13933128
yk13933128
(צילום: יריב כץ)
בארגון המורים אמרו על ההשבתה היום: "מדובר בהמשך הפעלת צעדים ארגוניים בשל האמירות הברורות והבלתי מתפשרות של נציגי משרד האוצר, על אי-רצונם להתקדם במשא ומתן לקראת חתימה על הסכם קיבוצי, כל עוד לא נקבל את דרישתם לחוזים אישיים והפיכת המורים לעובדי קבלן - עניין שמשמעותו היא הצעד הראשון להפרטת מערכת החינוך, ואנו נאלצים להחריף את צעדי המאבק".
מנגד, שר החינוך יואב קיש אמר בכנס השנתי של הנהגת ההורים הארצית, כי ארגון המורים חזר בו מהסכמות שהתקבלו בנוכחותו ובנוכחות יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס. "יש לנו מורכבות מאוד גדולה עם ארגון המורים", אמר קיש. "ישבנו בסוף אוגוסט שנה שעברה וסגרנו מתווה עם ארגון המורים, שבו היה מדובר גם על עשרה אחוזים של חוזים אישיים. זו לא המצאה ולצערי ארגון המורים שינה את ההסכמות ופה נוצר העימות בין האוצר לארגון המורים. האירוע הזה בעיצומו, הוא גובה מחירים כואבים ובעיניי מיותרים מהתלמידים".
קיש אמר עוד, כי רצה ללכת לבית הדין לעבודה ולהגיד שהעיצומים האלה בתקופת מלחמה לא ראויים, פוגעים בתלמידים ואסור שיהיו, אך בהתייעצות עם המערכת המשפטית הוחלט לא לנקוע בצעד זה.