בצעד חריג, משרד התקשורת החרים אתמול ציוד והוריד את השידור החי מגבול עזה של סוכנות הידיעות הגדולה בעולם AP, בטענה להפרת חוק אל-ג'זירה. אחרי שעות, ובעקבות הזעם האמריקאי, השר שלמה קרעי הודיע שהורה להחזיר את הציוד לסוכנות.
"אנחנו עומדים על כך שיש לתת לעיתונאים לבצע את עבודתם", אמרו בבית הלבן. לאחר מכן העביר ממשל ביידן מסרים בהולים לישראל, באמצעות שגרירות ישראל בוושינגטון, שבהם דרש לבטל את המהלכים נגד AP. נעשתה פנייה בנושא גם ללשכת ראש הממשלה.
החרמת הציוד של סוכנות הידיעות, שנעשתה בהוראת קרעי, לא תואמה עם לשכת ראש הממשלה, והובילה לתגובות זועמות גם בישראל. להצדקת ההחרמה, פירסם משרד התקשורת סרטון שבו נראה כי השידור החי שנראה באל-ג'זירה הוא למעשה צילום מבית בשדרות.
בהודעה רשמית של משרד התקשורת נמסר כי "בהתאם להוראת שר התקשורת קרעי לסגירת שידורי אל-ג'זירה בישראל, בוצעה אכיפה בשדרות. מפקחי משרד התקשורת הגיעו למתחם AP בעיר והחרימו ציוד צילום הנותן שירות לערוץ אל-ג'זירה". לפי משרד התקשורת, "המצלמה שהוחרמה משדרת בניגוד לחוק בערוץ אל-ג'זירה בשידור חי את צפון רצועת עזה, כולל פעילות של כוחות צה"ל ומסכנת את לוחמינו".
רשת אל-ג'זירה היא אחת מאלפי הלקוחות שמשתמשים בשידורים החיים של AP. "אנו מגנים את הצעד של ישראל ודוחים אותו בתוקף", אמרו בסוכנות הידיעות, שם הדגישו כי "ההחרמה לא התבססה על התוכן ששודר".
בשעות הערב מסר קרעי: "מאחר ומשרד הביטחון מבקש לבחון את עניין השידורים ממיקומים אלו בשדרות בנוגע לסיכון כוחותינו, הוריתי לבטל את הפעולה ולהשיב את הציוד לסוכנות AP, עד לקבלת החלטה אחרת על ידי משרד הביטחון".