מי שעומד מאחורי תוכנית "רובופיסיקה" בטכניון הוא עופר דנינו (62), מהנדס, יזם ויצואן הייטק, שמקפיד להמשיך ללמד במקביל לקריירה המצליחה שלו. בעשור האחרון הוא ממוקד יותר בהוראה, "שהיא החלק הרגשי והדומיננטי ביותר בחיים שלי. מרכיב מפתח", הוא מספר. "אני מורה בנשמתי ואוהב את הילדים. עבודה עם בני אדם זה משהו הרבה יותר כיפי מאשר לעבוד עם ביטים – היחידה הבסיסית בעולם הדיגיטלי".
דנינו, איש הטכניון, פיתח מתודה בשם רובופיסיקה – שילוב של פיזיקה, מתמטיקה והנדסה, "שמיועדת ללמד בני נוער את מדעי ההנדסה במשך שש שנים ומאפשרת להם להגיע להמשך לימודים בעתודה בטכניון. אני מנחיל אהבה למקצועות המדע והטכנולוגיה, מעניק מוטיבציה וחשיבה מערכתית. אני מוציא את התלמידים מאזור הנוחות שלהם ונותן להם להתמודד. הכשרתי למעלה מ-200 מורים ללמד את הרובופיסיקה, חלקם אפילו מלמדים את זה בבתי ספר יסודיים. אני גם מטפח תלמידים דרוזים וגידלתי את הקצין הדרוזי הראשון ב-8200".
דנינו חדור השליחות והערכים הקים קרן מלגות לתלמידים. "מקצוע ההוראה", הוא מספר, "הציל את חיי. לפני שנים חליתי בסרטן המעי הגס, העניינים הסתבכו, והסיכויים שלי לשרוד היו מאוד נמוכים. עברתי טיפולים קשים – היה לי קשה לעמוד ולתפקד, אבל עדיין הלכתי לבית הספר, עמדתי בכיתה ולימדתי. עשיתי אז הסכם עם אלוהים: 'תשמע, תן לי לגמור רק את התהליך בו אני נמצא בתחום החינוך, ואז תעשה מה שאתה רוצה לעשות'. אלוהים מילא את חלקו בהסכם ועכשיו תפקידי למלא את חלקי בהסכם. בזכות הרובופיסיקה אני פועל לשמור על חוסנה הלאומי והעליונות הטכנולוגית של מדינת ישראל, לשנים רבות קדימה. לצערי, בהרבה מקומות אנחנו נמצאים הרחק מאחור ואני פועל כדי שנתקדם למאה ה-21. למעשה, זה מה שמניע אותי".
המתודה של דנינו קיבלה תוקף אקדמי באמצעות מחקרים מלווים שבוצעו על פני עשור ופרסומים מדעיים בין לאומיים בירחונים המובילים בעולם. הוא אף קיבל את פרס המאמר הטוב ביותר בסקנדינביה, שם החינוך הטכנולוגי הוא מודל לחיקוי.