"אנחנו משפחה חרדית מכפר חב"ד, שדמנו הותר עוד לפני 7 באוקטובר, כמשתמטים וכלא משרתים. בסוף כולנו לוקחים חלק בלחימה, וגם בכאב ובשכול עכשיו עם נפילתו של אחי, ישראל". כך אמר אמש בכאב רב-סרן (במיל') דובי יודקין, שאחיו סרן ישראל יודקין (22) מגדוד "נצח יהודה", נפל אתמול מירי צלף בשכונת בית-חאנון בצפון רצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
yk13934650
yk13934650
(סרן ישראל יודקין)
את הידיעה הקשה על נפילת אחיו קיבל רס"ן (במיל') דובי במהלך פעילות מבצעית בצפון הארץ, שם הוא משמש כמפקד פלוגת מילואים. הוא מציג את הודעת הווטסאפ האחרונה ששלח לו אחיו אתמול בשעה 9:00 בבוקר. "בפעילות הלילה נהרג לנו חייל ממטען" כתב לו. "שמור על עצמך" ביקש ממנו דובי. כמה שעות לאחר מכן הגיעו קציני צה"ל לבית המשפחה בכפר חב"ד, ובפיהם בשורת האיוב.
על פי המשפחה, לפני שנפגע פיקד סרן יודקין אתמול בבוקר על מבצע פינוי הפצועים. "הוא הציל הרבה חיים", סיפרו קציני הצבא לבני המשפחה.
ארבעה משבעת הבנים למשפחת יודקין משרתים במקביל בצה"ל. דובי מ"פ במילואים שמשרת כבר מאז 7 באוקטובר; שאולי לוחם צמ"ה (במיל') מפעיל די-9 בעזה, מ' השתחרר לפני שלושה חודשים מיחידת מודיעין מסווגת, וישראל שנפל אתמול היה הצעיר מבין ארבעת המשרתים.
"לאורך כל השירות הצבאי הוא התייעץ איתי", סיפר אתמול דובי. הוא היה ילד טוב, שרצה לצאת לקצונה והצליח. בסדיר גם אני הייתי ב'נצח יהודה'. עם ישראל הוא עם אחד, כולם מתחת לאלונקה. בכל פעם ששמענו 'חרדים משתמטים' זה היה כמו סכין בלב. צריך להוריד את השיח הזה. מי שרוצה לראות משפחה חרדית לוחמת מוזמן אלינו הביתה".
טוביה, אבי המשפחה, קיבל את הבשורה המרה על נפילת בנו, בעת שסיים לשבת שבעה בניו-יורק, על אביו, שניאור זלמן יודקין (98) ז"ל, ניצול שואה שבעצמו היה לוחם בצבא הרוסי.
סרן יודקין יובא למנוחות היום בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצלי בירושלים.