אומץ הלב והיוזמה שהפגין האלוף והח"כ לשעבר יאיר גולן בחילוץ ניצולים מטבח 7 באוקטובר זיכו אותו בחיבוק והערכה גם ממי שנחשבו למתנגדים אידיאולוגיים, אלא שמאז ולקראת הפריימריז לראשות העבודה חזרו ההתקוטטויות הפוליטיות המוכרות. בראיון לפודקאסט הפוליטי "120 ואחת" בהגשת מורן אזולאי הוא מתייחס למצב מחנה השמאל, וקורא ליואב גלנט ובני גנץ להתפטר כדי ליצור סחף שיפיל את הממשלה שאותה הוא רואה כסכנה לדמוקרטיה הישראלית.
1 צפייה בגלריה
yk13935004
yk13935004
(גולן | צילום: יובל חן)
"מדינה בריאה היא מדינה שוחרת שלום, ובה בעת יודעת להגן על עצמה", מספר גולן בראיון. "אסור שנעקר את הנפש הישראלית ואסור שנשבש את המורשת היהודית. נוצר פה ז'אנר של יהדות פשיסטית, תאבת דם, שוחרת מלחמה, אלימה באופייה. תראי מה קורה כרגע ביהודה ושומרון: ממשלת ישראל החליטה שתועבר אספקה הומניטרית לרצועת עזה, ויש קבוצות שלוקחות את החוק לידיים ומשתוללות". לטענתו, יש הבדל בין זה לבין הבערת הצמיגים וחסימת הכבישים במחאות באיילון. "יש הבדל עצום בין כאלה שהם פורעי חוק לבין כאלה שבאים להציל את הדמוקרטיה הישראלית. הציבור המוחה נגד ממשלת ישראל לא מוחה נגד קו מדיניות כזה או אחר. הוא מוחה נגד ניסיון להפוך את ישראל מדמוקרטיה ליברלית לדיקטטורה משיחית".
גולן מספר שהוא מצפה ששר הביטחון יואב גלנט יתפטר. "גלנט הוא אחד מאלה שמאפשרים לנתניהו להמשיך לשלוט פה", הוא מסביר. "הוא לא צריך להיות בממשלה הזאת. צריך להתחיל לייצר סחף שבסופו של דבר יביא לקריסתה. אנחנו הולכים עוד לימים הרבה יותר קשים. אוטוטו גם הרמטכ"ל וראש שב"כ וראש המוסד ובכירים אחרים יצטרכו לשאול את עצמם למי הנאמנות שלהם נתונה: לראש הממשלה ולממשלה המופרעת הזאת, או למדינת ישראל".