עד כמה שהניצחון אתמול בדרבי היה קשה, הוא יכול להיות זה שיסמל את מאבק האליפות של מכבי ת"א. הצהובים ממשיכים להתקשות בלי ווייד בולדווין, שהותיר אותם ללא שחקן מטרה שיודע לייצר לעצמו נקודות בהתקפות עומדות, אבל במחצית השנייה מול הפועל ת"א הבינו שההגנה שלהם יכולה לשנות משחקים ולהביא ניצחונות. זה הסתיים ב-82:88, שהבטיח למכבי את המקום הראשון בבית העליון.
1 צפייה בגלריה
yk13935033
yk13935033
(ניבו גבוה מעל האדומים, אתמול בהיכל | צילום: עוז מועלם)
מכבי הייתה תקועה במחצית הראשונה, ובמקום לנצל את הגבוהים האיכותיים שלה, הקבוצה העדיפה להטיח שלשות באחוזים גרועים. היא נראתה כבויה ועייפה, בעוד טיילר אניס עשה חיים בדרבי הבכורה שלו ואפילו סגר את המחצית הראשונה בסל מדהים מכמעט חצי מגרש, 31:40 אדום. זה נמשך עוד כמה דקות במחצית השנייה, אבל אז הפועל איבדה את הראש וזרקה יותר מדי מבחוץ. ההחטאות וההחלטות הרעות איפשרו למכבי לרוץ יותר, להשיג נקודות קלות ולפתוח פער. הפועל לא ויתרה, אבל ברגע שמכבי נכנסה לקצב היה קשה להדביק את הקצב.
בעוד מכבי נהנתה מבלאט (תשעה אסיסטים) ורומן סורקין הפנטסטי (18 נקודות), שנמצא בכושר שיא ונראה גדול על הזירה המקומית אחרי הייבוש ביורוליג, הפועל סבלה מאוד מחולשתו של תומר גינת, שהיה פסיבי והסתפק בחמש בלבד. הזרים שלה מעולים, אבל כדי לקחת אליפות היא תצטרך את גינת בשיאו. לורנזו בראון תרם 19 בצהוב, ג'יילן הורד עמד בראש רשימת הקלעים האדומה עם 22.
עוד אתמול, הפועל ירושלים לא עצרה מהרגע הראשון ועד לבאזר האחרון, בדרך ל-76:94 במעמד צד אחד על הפועל חולון, והבטיחה את המקום הרביעי ויתרון הביתיות בסדרת רבע הגמר בין השתיים. מחזיקת הגביע פתחה כבר בתחילת המשחק יתרון דו-ספרתי, ולסגולים לא הייתה תשובה, לא בהגנה ולא בהתקפה. ליוואי רנדולף קלע 20 נקודות לקבוצה מהבירה, ג'סטין סמית' היה הקלע המוביל בחולון עם 17. (סתיו איפרגן)
לאומית. חצי גמר הפלייאוף, משחק 4 (הטוב מ-5): גלבוע/גליל - רחובות 72:64 (2:2). (ספי פסטרנק)