1. רצף התקלות במטוסי בואינג ותקרית כיס האוויר צריכים להעלות חשש אצל הנוסעים לגבי בטיחות הטיסות?
"באופן חד-משמעי אין עלייה בכמות התאונות במטוסי נוסעים, ההפך הוא הנכון. מזה מספר עשורים קיימת ירידה עקבית בשיעור התאונות, האירועים החריגים מאוד נדירים ביחס לכמות המטוסים שיש בכל רגע נתון בשמיים. המטוס נחשב לכלי התחבורה הבטוח בעולם".
2 צפייה בגלריה
yk13934216
yk13934216
(צילום: רויטרס)
2. האם יש כוונה להתחיל לחייב את הנוסעים להיות חגורים לאורך כל הטיסה?
"לא ידוע לנו על צפי כזה, ובעיקר אין סיבה להוספה של תקנה כזו. אירועים כתוצאה מכיסי אוויר אינם שכיחים, ובמרבית המקרים לטייסים יש יכולת לחזות אותם מראש. מומלץ לשבת במקום חגורים לאורך הטיסה, אבל אין מניעה ללכת לשירותים או לחלץ עצמות".
2 צפייה בגלריה
yk13935267
yk13935267
צילום: יריב פיין וגיא כושי
3. האם אתה צופה שרצף התקלות, כמו חלון שנתלש לאחרונה בזמן טיסה, יוביל לירידה במספר הנוסעים?
"הרשתות החברתיות ומהירות העברת המידע גורמים לכך שכל אירוע בטיחות בטיסה מתפרסם מיד ומגיע לתפוצה רחבה, ומייצר מצג שווא כאילו יש עלייה באירועי הבטיחות בטיסות. אבל העובדות חזקות מהכל והן מציגות שיעור אירועים זניח בטיסות".
4. האם יש קשר בין תופעת כיסי האוויר להתחממות הגלובלית?
"יש עלייה מסוימת באירועי 'חִתחות' (המונח המקצועי לכיסי אוויר) ואחת ההנחות היא שהדבר נובע משינויים אקלימיים. החתחות לא מהווה סכנה למטוס, אבל עלול לגרום לפגיעה בנוסעים לא חגורים. אבל מה שקרה במטוס הסינגפורי נחשב לחריג ביותר"
5. איך שומרים על העירנות והמקצועיות של הטייסים בעבודה כל כך שוחקת?
"המיומנות של הטייסים חשובה, וכמובן שלא פחות גם כשירות המטוס מבחינה תחזוקה. במסגרת אימוני סימולטור הטייסים נערכים למגוון תרחישים באוויר. סטנדרט כשירות הטייסים באל על עומד ברף הגבוה המוגדר בעולם".