הכביש המתפתל לים המלח ומתחבר לכביש הערבה נראה נצחי. השיירות המתארכות מתעכבות מאחורי המשאיות הכבדות נושאות הטנקים המאובקים, מספרות סיפור דומם מעוד יום קרב בגזרת עזה. הרכב מזדחל, והדרך משונה מתמיד. בתא המטען לא דחוסות במלאכת מחשבת מזוודות עמוסות לקראת חופשה משפחתית באילת, ומחשבות הרות גורל על המצופים, שחלילה נשכחו בבית, לא מטרידות את ראשי.
2 צפייה בגלריה
yk13933976
yk13933976
"לאפשר לאנשים להרגיש שדואגים להם ברמה הגבוהה ביותר"
(צילום: באדיבות שחרות Six senses)
הפעם אני לבד. היעד הוא ריזורט היוקרה "שחרות" מרשת Six senses העולמית. והפעם השאלות שמטרידות את ראשי נוגעות לתהייה למה בעצם קשה לנו כל כך להתנתק, לאפשר לעצמנו לברוח קצת כדי להתמלא מחדש.
בדרך אני עוברת סמוך לשערי הבסיס הדרומי ביותר של חיל האוויר, ותוהה לעצמי, איך זה ייתכן שהבסיס הזה היה ממש לפני חודש מטרה למתקפה כמעט דמיונית בליל הכטב"מים, והנה לצד הדרך פוסעים איילים, והכביש מוביל אל שער הריזורט שבעליו ודאי לא דמיינו מעולם את שעברנו ב-236 הימים האחרונים.
הריזורט נפתח לקהל לפני שלוש שנים, לאחר תהליך תכנון ובנייה קפדני שנמשך למעלה מעשור. בעלי רשת היוקרה התאהבו במיזם של איש העסקים רוני דואק, ויצאו לדרך משותפת. הריזורט, שנבחר כאחד המלונות הטובים בעולם, אירח את האלפיון העליון שהתמסר לפשטות היוקרתית, כשעוד נראה היה שמצבנו מעולם לא היה טוב יותר. ואז, ממש כמו כולנו, ספג הריזורט מכה קשה וכואבת בבוקר 7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
yk13933973
yk13933973
שלווה אינסופית
( צילום: באדיבות שחרות Six senses)
"הריזורט היה מלא, עם אורחים מהארץ ומהעולם שבאו לנפוש בחג הסוכות", מספרת תמר מרקוביץ, מנהלת השיווק של המלון. "היו לנו עובדים שנקראו מיד למילואים, היו עובדים שהם עצמם ומשפחתם נפגעו בצורה הישירה והכואבת ביותר באותה שבת שחורה", היא מספרת. מנכ"לית המלון האוסטרלית אליסיה גרהם, שעשתה לפני שלוש שנים את כל הדרך מניהול מלון אחר של הרשת, דווקא בתאילנד, מוסיפה: "בהנהלת הרשת דרשו שאעזוב מיידית את הארץ. אבל אני לא הסכמתי לשמוע מזה. בנוסף לאורחים כמובן, היו לי עובדים שנקלעו למצבים אישיים קיצוניים, הייתה הקהילה ביישוב שחרות הסמוך לנו, היה כל כך הרבה למי לדאוג באותם רגעים!"
אחרי שהצליחה לדאוג למענה ראשוני לכל אלה, היא נדרשה בתוקף להגיע לשגרירות האוסטרלית ולהתפנות בטיסה. "אחרי שלוש שנים בארץ, למדתי להיות קצת 'ישראלית', ובחניית הביניים בדובאי ירדתי עם בעלי מהמטוס וסירבתי לעלות לטיסת ההמשך לאוסטרליה. ידעתי שאני לא מסוגלת להיות במרחק פיזי גדול כל כך, עם הבדלי שעות משמעותיים כל כך מכל האנשים שאני מרגישה מחויבת אליהם". בני הזוג לקחו טיסה ללונדון, כדי להיות קרובים יחסית, וזמינים לכל דבר אם יצטרכו לשוב לארץ. "הימים הקשים של תחילת המלחמה לא איפשרו החלטה אחרת מאשר סגירת המלון. אבל איפשרנו לכל מי מהעובדים שרצה להישאר להמשיך לתחזק את המלון, איפשרנו להם לגור במגורי העובדים, וכשיכולנו, הצלחנו לארח גיחות התרעננות למפונים, ואפילו ילדים חמודים הגיעו ליום כיף בחוות הסוסים המצויה במלון".

שקט מדברי

הימים חלפו, החודשים עברו, והתנאים איפשרו פתיחה מחודשת של המלון, שגם מעסיק עשרות עובדים מהסביבה. וכך, בתחילת החודש, עם הרבה מחשבה וצניעות, נפתח המלון מחדש לאורחים. "אני מרגישה שזו זכות גדולה לאפשר לישראלים להגיע לכאן ולזכות בדבר שהכי מגיע להם עכשיו, והוא שקט", מסבירה אליסיה בעיניים נוצצות. "אנחנו רוצים לחשוב על עצמנו כמקום שמאפשר לאנשים להיות יחפים וגם להרגיש שדואגים להם ברמה הגבוהה ביותר. כמו משפחה". פילוסופיית האירוח של המלון והחיבור העמוק לקיימות ולרוח ניכרים בכל. במסעדת המלון, בהובלת השף דוד ביטון, מוגשות מנות המורכבות מהגינה האורגנית של המתחם וממשקים חקלאיים מהקיבוצים הסמוכים. המנות עצמן מוגשות בצלחות חרס יפהפיות, שאותן מכינים ילדים בסיכון במעון בעיר אילת. "את השמן המשומש מהמטבח אנחנו מעבירים לבחור נחמד שמניע איתו כל מיני מכונות", מספרת אליסיה. קיימות פר-אקסלנס.
המלון מציע חוויות ייחודיות מאוד, כמו טקס קקאו שהותאם לרוח הימים האלה, סדנת צלילים מדברית, סדנת אלכימיה להכנת קוסמטיקה טבעית מהגינה האורגנית, וכמובן, טיפולי ספא מפנקים.
הריזורט בנוי כולו מסוויטות מרווחות עם מאפיינים משתנים כמו בריכות פרטיות או נוף פנורמי. נסו להגיע באמצע השבוע, אז המחירים נוחים יותר. וכדאי לדעת שניתנת הנחה של 20 אחוז למשרתי מילואים הזכאים להטבת הנופש מהמדינה (כולל כפל הטבות על הצעות מיוחדות).

גם הבריאות צריכה חופש

למה חשוב כל כך שנדע לקחת פסק זמן כדי למלא מצברים, הרי אנחנו בתוך מצב חירום, ואין לנו ברירה אלא להמשיך לתפקד. "בגלל שכולנו חשופים למצב חירום, בדריכות גדולה, זמן ארוך כל כך נוצרת שחיקה גדולה של משאבי החוסן שלנו", מסבירה ורד כרסנטי, עו"ס וסגנית מנהלת תחום קהילה וחוסן בעמותת נט"ל. "מצד אחד, קשה לנו להתנתק כי תחושת השייכות שלנו גבוהה מאוד לאירועים שמתרחשים סביבנו, אבל מצד שני אם לא נדע לעצור – נגיע למצב שמאגרי ההתמודדות שלנו ילכו ויאזלו ונגיע למצב של קושי תפקודי אמיתי", היא מוסיפה.
מה יש בפסק זמן שעוזר לנו לחדש את כוחות הנפש? "זה מאפשר לשנות אווירה, לעשות פעילות גופנית, לחוות משהו חדש וכיפי. אלה פעולות ששומרות עלינו ועוזרות לנו להמשיך להחזיק בכל התפקידים החיוניים שלנו".
הכותבת היתה אורחת ריזורט Six senses