המשטרה הגישה אתמול כתב אישום נגד פעילי הימין שמעון ביטון (63) ואורי הרוש (43) בגין תקיפתו של גדי קדם, שאיבד את בתו, בעלה ושלושת ילדיהם ב-7 באוקטובר.
לפי כתב האישום, במוצאי שבת האחרונה התקיימה הפגנה בצומת קפלן בתל-אביב שאליה הגיעו "משפחות חטופים וקורבנות הרצח, וכן פעילי ימין, בהם הנאשמים ואדם נוסף ששמו אברהם סעד". בשלב כלשהו אמר סעד לאחת המפגינות: "טוב שרצחו לך את הילדים. שמאלנית, בוגדת, בת זונה", תוך שהוא דוחף אותה. קדם הדף את אברהם מעל האישה, וכתוצאה מכך נפלו הוא וסעד על הכביש. "בעת שהמתלונן שרוע על הקרקע, התקרב לעברו ביטון והכה בראשו בחוזקה עם שלט שבו אחז, ובמקביל בעט הנאשם הרוש בגבו ובאחוריו של קדם באמצעות רגלו".
כתוצאה מהתקיפה של ביטון דימם קדם בן ה-66 מראשו. כן נגרם לו חתך באורך של שמונה סנטימטרים בברך שמאל. הוא פונה באמבולנס לבית החולים איכילוב עם לחץ דם מוגבר, שם נתפר החתך תחת הרדמה מקומית. בשל חומרת המעשים, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם של השניים עד תום ההליכים.
ביטון הכחיש בחקירתו את ביצוע העבירות וטען כי קדם נפצע כאשר נפל על הרצפה. הרוש טען כי ניסה להפריד בין קדם לבין אדם אחר, ואז נהדף ורגלו "התעופפה" ופגעה בקדם מבלי שהתכוון. המשטרה, נזכיר, חקרה באזהרה דווקא את קדם יום לאחר ההפגנה בחשד שהוא זה שתקף את פעילי הימין.
פרקליטו של הרוש טען כי מי שגרמה לקטטה הייתה דווקא אשתו של קדם: "היה פה אירוע של מחאה משני הצדדים, שמאל וימין. במהלך האירוע, מישהו מהצד הימני של ההפגנה מניף שלט, לא עושה דבר מעבר לפעולה הזאת, ואז ניגשת אליו אשתו של המתלונן וחוטפת ממנו את השלט".