תוך הימנעות ככל הניתן מפגיעה באוכלוסייה אזרחית ולאחר שרובה התפנתה מהמרחב, כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים בפעולה הקרקעית ברפיח.
כוחות של אוגדה 162 העמיקו את פעילותם לאורך ציר פילדלפי, והם פועלים כעת מול יעדי טרור במרחב שכונת ברזיל ובמרחב שבורה ברפיח. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 איתרו משגר רקטות מוכן לשיגור לעבר כוחותינו. צוותי הקרב של חטיבת הנח"ל וגבעתי שפועלים במרחב איתרו והשמידו מספר פירים במרחב ומשגרים, וחיסלו מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר חיסלו שלושה מחבלים בחוליית מרגמות שירו פצמ"רים לעבר כוחותינו במרחב רפיח. בפעילות נוספת, הכוחות פשטו על מרחב שבתוכו בית קברות במזרח רפיח, שם איתרו הלוחמים אמצעי לחימה רבים ומשגרים. בנוסף, הכוח איתר גם מרחבי שהייה תת-קרקעיים משמעותיים.
1 צפייה בגלריה
yk13936322
yk13936322
(פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, אתמול | צילום: דובר צה"ל)
אתמול הפליג שר הביטחון יואב גלנט עם כוחות חיל הים על כלי השיט דבורה לחופי עזה וקיבל סקירות על המאמצים המבצעיים וההומניטריים בזירה הימית. "יצאתי על מנת לסייר מול חופי עזה ולבחון את המאמץ המבצעי וגם את המאמץ ההומניטרי שמתרחש דרך הים. הפעולה הזאת מתבצעת בצורה מצוינת", אמר שר הבטחון. "אנחנו מחזקים את המאמץ שלנו מול רפיח, הפעולה הזאת תלך ותתגבר, עוד כוחות מהקרקע, עוד כוחות מהאוויר, ואנחנו נגיע למטרות שלנו - להכות קשה מאוד את חמאס, לשלול את היכולות הצבאיות שלו, להביא לכך שאנחנו יוצרים את כל התנאים על מנת להחזיר את החטופים אל ביתם".
בהמשך לפעילות של אוגדה 162, גם כוחות אוגדה 98 ממשיכים בפעולה בלב ג'באליה. בשיתוף עם חיל האוויר, הם תקפו וחיסלו מספר מחבלי חמאס בתקיפת מספר מבנים צבאים ששימשו לאחסון אמל"ח.
כוחות אוגדה 99 ממשיכים לפעול במרחב המסדרון במרכז רצועת עזה. ביממה האחרונה כוחות חיל האוויר, בשיתוף חטיבת האש של אוגדת עזה, ביצעו מספר תקיפות: ראש חוליה ששהה בדירת מסתור הותקף, חיסול שני מחבלים שירו לעבר כוחותינו וחיסול מחבל שחדר לשטח ישראל והשתתף במתקפת 7 באוקטובר. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 679 ממשיכים בפעולה במרכז הרצועה ובמהלך היממה האחרונה זיהו מספר חוליות מחבלים, ביניהם חוליה עם ציוד צבאי שנכנסה לתוך מבנה. הם הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את המחבלים.
בנוסף, אתמול לפנות בוקר הסתיים המבצע של צה"ל במחנה הפליטים ג'נין, שבו לקחו חלק סיירת חרוב, דובדבן, מג"ב ושב"כ שפעלו תחת חטמ"ר מנשה בפיקודו של אל"מ איוב כיוף. המבצע הסתיים לאחר כ-40 שעות לחימה שבהן סוכלו 11 מחבלים ואותרו אמצעי לחימה רבים. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ביקר במרחב ג'נין במהלך המבצע שם ואמר: "אנחנו נגיע לכל סליק ולכל בית, גם בלב מחנה הפליטים וגם בבתי חולים, ואיפה שיהיו מחבלים, אנחנו נדע ליזום ולהגיע ולתקוף לפני שהם יגיעו אלינו. כדי שלא תתפתח כאן תשתית קבועה, כדי שלא יתקדמו כאן יכולות".