בעקבות תחקיר מהדהד כמו זה שפירסם אמש רביב דרוקר על שרת התחבורה ב"המקור" נהוג להשתמש במילים "במדינה מתוקנת": "במדינה מתוקנת השרה הייתה אמורה להתפטר עוד לפני הפסקת הפרסומות הראשונה", "במדינה מתוקנת ראש הממשלה היה אומר למירי רגב להתחיל לחפש עבודה ברמי לוי", "במדינה מתוקנת היועצת המשפטית לממשלה הייתה מתחילה בבדיקה אם יש חשד לפלילים", "במדינה מתוקנת הלחץ הציבורי לא ישאיר להם ברירה" וכו'.
אבל ישראל לא הייתה "מדינה מתוקנת" גם הרבה לפני 7 באוקטובר, אז הבין ראש המטה המקצועי של רגב שהוא לא יכול להמשיך להיות חלק ממכונת הריקבון שהשתלטה על משרד ממשלתי חשוב. תיאור ההחלטה של יוני יוסף לדבר, מה שמן הסתם יעלה לו במשרתו הפוטנציאלית גם אצל פוליטיקאים ופוליטיקאיות שלא מנציחים את חוסר הענייניות שלהם שחור על גבי דף A4, היא רגע טלוויזיוני עוצמתי: יוסף, על מדים ועדיין כנראה המום מהאסון הנורא, באמת "התפכח" אחרי שראה את 7 באוקטובר. לא הוא הפקיר את יישובי העוטף וגם לא כבישי ישראל אחראים לכך שצה"ל לא הגיע בזמן, אבל מה שרגב והכוורת שלה מייצגים מהווה פרק נכבד בסיפור הגדול של התפוררות אותה "מדינה מתוקנת", אם אי פעם הייתה כזאת.
למעשה, הגישה הנדירה שיוסף מעניק למפעל הנקניקיות המטונף הזה מעלה את השאלה, האם יש אדם בעל תודעה ביקורתית סבירה שלא דימיין או שיער שכך הדברים מתנהלים באמת: מהאנשים הבעייתיים שמקיפים אישיות שחולשת על כל כך הרבה כוח דרך ההעדפה המובהקת של הפוליטי על המקצועי ועד העובדה שאף אחד אפילו לא ממש טורח להסתיר או לייפות את הבורדל.
אם כבר, לא נותר אלא להתפעל מרמת הסדר והארגון של רגב ואנשיה: את כל העליבות הביצועית של השלטון החליפה יעילות פנומנלית כשזה נוגע למימוש מטרות פוליטיות. אם הנסיעה בכבישים הייתה חלקה כמו הדאגה של רגב ואנשיה למקורבים, בישראל היו פקקים רק בשמפניה.
סביר להניח שרגב תפגין את אותה הצטיינות גם בתגובה לתחקיר. לא משנה לכמה חלקים דרוקר יבתר את שיטת הפעולה שלה, יש כבר ציבור שלם שלא מוכן או לא רוצה לשמוע ומספיק במות וקולות שיסייעו לה להעביר את המסר. זאת תאונת הדרכים הגדולה, וכולנו יודעים מה שווה המאבק של רגב בנושא.
בתום כתבה של ירון אברהם במהדורה של חדשות קשת שסיכמה את מלחמת הגרסאות בין צה"ל לראש הממשלה בעניין מכתבי אגף המודיעין לפני המלחמה, השידור חזר לדני קושמרו באולפן והוא אמר שלוש מילים בלבד: "ועדת חקירה ממלכתית". כבר שנים שיש למגיש נטייה להנכיח את עצמו עם אמירות כנף בסוף אייטמים, אבל זאת תמוהה במיוחד: אם הוא מתכוון שצריך להקים ועדה, למה לא להגיד את זה כמו בן אדם ולא כאילו ש"ועדת חקירה ממלכתית" זה בעצם קוד שמפעיל סוכנים רדומים?