רכבת הרים רגשית. זו הדרך היחידה לתאר את מה שחוו האוהדים שאיכלסו את יציעי האצטדיון בנתניה בצהרי יום שישי, בשעות שקדמו לחגיגות העלייה ההיסטורית של עירוני טבריה לליגת העל. טוב, אולי העשרות הבודדות של אוהדי הקבוצה המארחת מכבי הרצליה, שעבורה העונה נגמרה מזמן, קצת פחות התרגשו. אבל עבור כ-2,500 כחולים-לבנים של טבריה וכ-700 כתומים של בני-יהודה, שבאופן חריג הגיעו כדי לתמוך בהרצליה למרות שקבוצתם שיחקה במקביל באום אל-פאחם, מדובר היה בחוויה מטלטלת.
אוהדי טבריה היו דרוכים לפני המשחק, רבים מהם האמינו שניצחון בהפרש קטן לא יספיק. "זה ברור שבני-יהודה מפרקת 0:5 לפחות, אנחנו צריכים להביס", הסביר לי אוהד מודאג בשם אבי. את אווירת החשש החליפה תוך שתי דקות אופוריה, כשטבריה עלתה ליתרון - ואוהדי בני-יהודה השתתקו ברגע. אבל הרצליה השוותה מהר, אפילו הייתה קרובה להפוך, והתסכול ביציע עבר צד. אלא שאז, די משום מקום, הבלם יעקב אבבה החזיר את היתרון לטבריינים, ששוב הרגישו נינוחים, כשבמשחק המקביל מובילה בני-יהודה 0:1. התחושה הזו הגיעה לקיצה מהר, כי מיד לאחר מכן נודע שאום אל-פאחם נותרה בעשרה שחקנים, ומאותו רגע שאגות השמחה ביציע הכתום נעשו תכופות יותר ויותר.
בדקה ה-60 הושלם המהפך בטבלה, כשבני-יהודה עלתה ל-0:5, ובמקביל טבריה התקשתה מאוד מול משחק הלחימה של הרצליה. "אכלנו אותה, בני-יהודה יכולה גם לכבוש שמינייה", הסכימו האוהדים הטבריינים. אך בליגה הלאומית הדרמה לא נגמרת כל כך מהר. טבריה הבקיעה בדקות 73 ו-82 וחזרה למקום השני, בעוד מבול השערים במשחק המקביל נפסק. דפיקות הלב המואצות חזרו כשבני-יהודה עלתה ל-0:6 בדקה ה-90, אך שלוש דקות לאחר מכן נשמעה ביציע של טבריה קריאה שגרמה לכולם לשתוק - ואז לשאוג. "יש! אום אל-פאחם צימצמה ל-6:1!" לראשונה מאז עונת 1988/89 יש לעיר הכנרת נציגה בליגה הבכירה.
ב-2021/22 טבריה עוד שיחקה בליגה א', והגיע לה לעלות כי היא עשתה את הדברים נכון. שניים מכוכביה, אבבה וריף מסיקה, הם קבלני עליות מוכחים, המאמן אלירן חודדה רשם עלייה שלישית בחמש שנים, ובסגל יש מספר שחקנים בעלי ניסיון. בני-יהודה, מנגד, פיטרה את המאמן מחזור אחד לסיום העונה. "הקארמה הייתה איתנו", דייק חודדה בסיום.