אם אין מספיק צלופחים בים, יאכלו צלופחים מתורבתים: חברת ForSea הישראלית גנבה את ההצגה באירוע החדשנות הגדול באסיה כשזכתה בתחרות הסטארטאפים בזכות פיתוח צלופח מתורבת.
1 צפייה בגלריה
yk13937301
yk13937301
(הצלופח שסיקרן את היפנים | צילום: Anatoly Michaello)
בין מאות החברות שהשתתפו בשבוע שעבר בתערוכת החדשנות SusHi-Tech בטוקיו בלט הביתן הישראלי, שהוקם על ידי הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה ביפן בשיתוף עם קבוצת SivanS. בביתן הציגו 11 חברות ישראליות ו-Forsea, המפתחת בשר צלופח מתורבת באמצעות טכנולוגיה חדשנית שמאפשרת לגדל פירות ים ודגים באופן חסכוני, זכתה לתשומת לב רבה.
שוק הצלופחים ביפן מגלגל יותר מ-4.5 מיליארד דולר בשנה, ונמצא בצמיחה מתמדת. הביקוש הגבוה גורם כמובן לצניחה באוכלוסיית הצלופחים בטבע, עד כדי סכנת הכחדה חמורה.
דניאל קולבר, הציר הכלכלי של משרד הכלכלה והתעשייה ביפן: "יפן חולקת איתנו את הסקרנות והחדשנות במגוון תחומים ואנו שמחים על ההזדמנות לאתגר את היפנים במוצר נוסף שהוא ממש חלק מהתרבות הקולינרית היפנית".