"מי שפגע בעם ישראל ובאחים שלנו - אנחנו רוצים להשמיד אותו, ואתה אדון גלנט לא יכול לעשות את זה. תחליף את התקליט או שנלך רק עם ראש הממשלה. רציתם הפיכה צבאית - אנחנו נראה לכם מה זה הכרעה ומה זה ניצחון, איך יהודים אמיתיים מנצחים".
2 צפייה בגלריה
yk13937047
yk13937047
(קריאה למרד. מתוך הסרטון | צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
כך, בסרטון שפורסם בסוף השבוע ברשתות החברתיות, נראה חייל מילואים, לכאורה, כשהוא רעול פנים ולכאורה ברצועת עזה, כשהוא קורא למרד בשר הביטחון יואב גלנט וברמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי.
“אנחנו, חיילי המילואים, לא מתכוונים למסור את המפתחות לאף רשות פלסטינית. לאף ישות של חמאס, פת”ח או כל ישות ערבית אחרת. ראש הממשלה, חיילי המילואים מאחוריך”, אמר המילואמניק לכאורה, שגם פנה בו לשר הביטחון: “אתה לא יכול לנצח מלחמה. תתפטר. אני מודיע לך אדון גלנט - אם לא נלך עד הניצחון, 100 אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר. נקשיב למנהיג אחד - לא שר הביטחון ולא הרמטכ”ל. זה ראש הממשלה”.
2 צפייה בגלריה
yk13937046
yk13937046
שיתף והסיר. יאיר נתניהו | צילום: יריב כץ
מי שמיהר לשתף את הסרטון המסית בחשבון הטלגרם שלו היה יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה.
צה"ל מבחינתו הודיע שהפרקליטה הצבאית הורתה על פתיחת חקירת מצ"ח. "ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של פקודות צה”ל וערכי צה”ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות", מסר דובר צה"ל.
גם במערכת הפוליטית עלו תגובות רבות. “סרטוני ההמרדה המסיתים שרצים ברשת ביממה האחרונה הם מסוכנים והרי אסון, בין אם הם אמיתיים או מבוימים כדי לעורר מהומה”, כתב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד. “העובדה שמכונת הרעל והשופרות של נתניהו מהדהדים בהתלהבות סרטונים הקוראים למלחמת אחים ולפירוק הצבא היא עוד ניסיון לבריחה מאחריות של מי שהוביל לאסון הגדול בתולדות העם היהודי מאז השואה”.
לשכת ראש הממשלה התייחסה אף היא לסרטון: “ראש הממשלה הזהיר פעמים רבות מפני הסכנות שבתופעת הסרבנות והגישה המתירנית כלפיה”, נכתב בהודעתה. “ראש הממשלה עקבי בעמדתו זו, הוא דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות מצד כלשהו, ומצפה מכל המערכות לטפל בהם באופן שוויוני”.
אתמול פירסם העיתונאי העצמאי, אושיית הרשת דניאל עמרם, שהסרטון הוא פייק, שכלל לא צולם בעזה, ושרעול הפנים שמופיע בו אינו חייל סדיר או מילואים, אלא אדם שהשאיל נשק מחבר לטובת צילום הסרטון. גם בצה”ל אמש, כמעט יממה אחרי פרסום הסרטון, לא הצליחו לאתר סימן כלשהו שלפיו אכן מדובר בחייל. בנוסף גם יאיר נתניהו הסיר אמש את הסרטון מחשבון הטלגרם שלו.