חודשיים לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז, התוצאות שהשיגו אתמול המתעמלות האמנותיות של ישראל אינן מעודדות. דריה אטמנוב סיימה במקום ה-19 בגמר הקרב-רב באליפות אירופה בבודפשט, בעוד הנבחרת – אחת המועמדות הבכירות למדליה אולימפית – דורגה רק חמישית, במה שהייתה החזרה הגנרלית לפריז. דווקא דניאלה מוניץ בת ה-16, שלא תצא לאולימפיאדה, הפתיעה כשסיימה במקום החמישי. אולי היום נראה שיפור בגמרים במכשירים הבודדים, שאינם אולימפיים.
1 צפייה בגלריה
yk13937304
yk13937304
(תרגיל הסרט של אטמנוב. לא נראתה כמו עצמה | צילום: EPA/Tamas Kovacs)
אחרי קמפיין מעולה, הנבחרת נראתה לא טוב בתחרות מפתח. אופיר שחם, דיאנה סברצוב, הדר פרידמן, רומי פריצקי ושני בקנוב לא היו קרובות ליכולת הרגילה שלהן, ואחרי ציון של 38.15 בתרגיל חמשת החישוקים, הן איכזבו בתרגיל המשולב של הסרטים והכדורים עם 31.9 נקודות. מדובר בנשק העיקרי של הנבחרת, תרגיל בדרגת קושי גבוהה, אך הפעם הוא היה מלווה בלא מעט טעויות.
אטמנוב (18), שזכתה באליפות אירופה ב-2022, נעדרה שנה בגלל פציעה ואז זכתה בארד באליפות העולם, הפילה את המכשירים מספר פעמים, והבעות הפנים של איילת זוסמן, המאמנת שלה והכוריאוגרפית הראשית של כל נבחרות ישראל, אמרו הכל. היא סיימה עם 125.700 נקודות, בעוד מוניץ, כאמור, הייתה נקודת האור עם 134.300 נקודות.
למרות הכל, ישראל זכתה במדליית הארד המדינתית – דירוג המשקלל את תוצאות המוקדמות בתחרויות האישית והקבוצתית.

כדורסל: זמן אמת

מכבי ת"א ניצחה את מכבי ר"ג ביום שישי, 81:84 בחוץ. עומר מאייר (17) הצטיין עם 12 נקודות. הערב (18.30) מכבי ת"א תסגור את העונה הסדירה מול קריית-אתא. רבע הגמר (הטוב מ-5): מכבי ת"א – נס-ציונה, הפועל ת"א – הפועל חיפה, מכבי ר"ג – קריית-אתא, ירושלים – חולון.
הערב (19.00) במחזור האחרון בבית התחתון, הפועל אילת תימנע מירידה רק אם תנצח בבית את עפולה ובאר-שבע/דימונה תפסיד בביתה להרצליה. (סתיו איפרגן, אפרת עמורבן)

גמר מפואר ביורוליג

לגמר היורוליג הערב (21.00) בברלין יתייצבו שני מועדוני פאר, שתי הקבוצות שסיימו את העונה הסדירה בשני המקומות הראשונים – ריאל מדריד ופנאתינייקוס. בעוד האלופה המכהנת ריאל (76:87 מול אולימפיאקוס) מחפשת תואר מספר 12, היוונים (57:73 על פנרבחצ'ה) חולמים על זכייה שישית בתולדותיהם.
ריאל מגיעה כפייבוריטית לאור היכולת שהציגה לאורך העונה. פנאתינייקוס, שכבר הייתה על סף הדחה בסדרת רבע הגמר מול מכבי ת"א, מגיעה מחושלת, רעבה ובמומנטום נהדר. (אסף וטאשסקי)
אתלטיקה. ביאטריס צ'בט הקנייתית שברה את שיא העולם בריצת 10,000 מטרים והעמידה אותו על 28:54.14 דקות, הראשונה לרדת מ-29 דקות – 70 שנה בדיוק אחרי שאמיל זאטופק היה הגבר הראשון לעשות זאת. (אבינעם פורת)