כבר מספר ימים שבאנגליה מדווחים כי אריק טן האח סיים מעשית את דרכו כמנג'ר מנצ'סטר יונייטד. הבוסים, כביכול, רק חיכו לשריקת הסיום של גמר הגביע כדי להודיע לו על ההחלטה. ואז הם קיבלו 1:2 ליונייטד, גביע אנגלי ראשון אחרי שמונה שנים ועוד על חשבון מנצ'סטר סיטי בשחזור הגמר הקודם, כרטיס לאירופה ופיצוי על עונה איומה שהסתיימה במקום השמיני. האם סר ג'ים רטקליף ידיח מאמן שאחראי לניצחון מהאגדות, או שיעמוד מאחורי ההחלטה?
יונייטד זכתה לנחת בוומבלי בזכות הילדים שלה, אלחנדרו גרנאצ'ו וקובי מיינו בני ה-19, צמד הטינאייג'רים הראשון שכובש יחד בגמר הגביע האנגלי. הראשון ניצל טעות מזעזעת של יושקו גבארדיול (30), השני ניצל את ההלם שסיטי נכנסה אליו (39), וז'רמי דוקו ניצל זינוק גרוע של אנדרה אוננה כדי לצמצם (87) – אבל סיטי נשארת רק עם האליפות אחרי הטרבל של השנה שעברה.
זהו התואר הרביעי בלבד של יונייטד מאז שפרגי עזב בסוף 2013 – לצד הליגה האירופית ופעמיים גביע הליגה. אבל דווקא אחרי ניצחון כל כך יוקרתי, כזה שמשאיר טעם טוב לעונה חלשה, המועדון שוב מוצף בסימני שאלה – האם תומאס טוכל באמת בדרך? אם טן האח יישאר, איך הוא יוכל לעבוד בידיעה שלא סומכים עליו? ואם רטקליף ייאלץ לתת לו קרדיט, איזו תוצאה בעונה הבאה תהיה תואנה להעיף את המנג'ר?

סוף עידן צ'אבי

אחרי שהודיע במהלך העונה כי יעזוב בקיץ, ואז קיבל תיאבון מחודש והצהיר כי הוא ממשיך לפני ארבעה שבועות, צ'אבי פוטר מברצלונה וייפרד אחרי המשחק מול סביליה היום.
מסיבת העיתונאים בה המאמן טען כי בלתי אפשרי עבור ברצלונה להתחרות בריאל מדריד, בגלל המצב הכלכלי הרעוע במועדון, הרתיחה את הנשיא ז'ואן לאפורטה וזירזה את המהלך. בספרד ציינו שתי נקודות נוספות שהכעיסו את ההנהלה: ראשית, הדרישה של צ'אבי למכור את רוברט לבנדובסקי, ואיתה אי-שביעות הרצון מהמצב הפיזי של השחקנים, מאחר שהמאמן לא הקדיש מספיק זמן לאימוני כושר. מי שצפוי להחליפו הוא האנזי פליק, שלא עבד העונה לאחר שפוטר מנבחרת גרמניה, ורוצה להביא לברצלונה את ג'ושוע קימיך.
באיירן מינכן הפתיעה כאשר בחרה בווינסנט קומפאני כמאמנה החדש. הבלגי זכה לשבחים לאחר שהעלה את ברנלי לפרמייר-ליג, אבל הקבוצה לא תיפקדה העונה וירדה חזרה. ברנלי תקבל פיצוי בסך כ-13 מיליון יורו עבורו. עוד בגרמניה, לברקוזן סיימה את העונה עם דאבל היסטורי אחרי 0:1 בגמר הגביע על קייזרסלאוטרן מהליגה השנייה – והפסד בודד, 3:0 לאטאלנטה בגמר הליגה האירופית בשבוע שעבר.
1 צפייה בגלריה
yk13937153
yk13937153
(המפגינים הפרו־פלסטינים בגמר ליגת האלופות לנשים | צילום: Thomas COEX / AFP)

כתם על גמר הנשים

ברצלונה זכתה אתמול בפעם השנייה ברציפות והשלישית בארבע השנים האחרונות בליגת האלופות לנשים, עם 0:2 על ליון בבילבאו. שחקנית השנה בעולם ל-2023, אייטאנה בונמאטי, כבשה את הראשון (63), שחקנית השנה בעולם ב-2021 וב-2022, אלכסיה פוטייאס, השלימה (95). ליון עדיין מובילה את טבלת כל הזמנים עם שמונה זכיות, אבל בארסה כבר במקום השלישי (ביניהן מדורגת פרנקפורט עם ארבע).
את האירוע הכתימה תקרית בפתיחה, כאשר שני פעילים פרו-פלסטינים נכנסו למגרש ללא הפרעה והניפו שלט הקורא לעצירת "רצח העם בעזה". ככל הנראה, המאבטחים לא מנעו מהם זאת מאחר שחשבו כי מדובר בקטע מתוכנן. על פי סברה אחרת, הקבוצות עצמן תיכננו זאת.