1. ככה חוגגים אליפות

מכבי ת"א אולי לא הלהיבה, אבל לסיים בפער של 11 נקודות ממכבי חיפה זו חתיכת אמירה. הצהובים היו סופר-יעילים לאורך כל הדרך, והם יוצאים לחופש הגדול עם 0:2 מתוק על בני-ריינה. רובי קין לקח 85 נקודות – יותר ממה שהשיגו הירוקים בכל אחת מהאליפויות עם ברק בכר.
1 צפייה בגלריה
yk13937424
yk13937424
(הפועל חיפה חוגגת ניצחון יוקרתי בדרבי | צילום: ראובן כהן)
מלבד הרצון לחתום עונה בסטייל, האלופה הטרייה שיחקה אתמול גם בשביל ערן זהבי, במטרה שיסיים כמלך השערים. זה הצליח חלקית – מספר 7 כבש בפנדל את ה-20 שלו, מה שהספיק כדי לחלוק את התואר האישי עם דין דוד. זו הייתה הזכייה הרביעית שלו, שווה לשיא, והוא מלך השערים המבוגר בהיסטוריה של הליגה. ואם מדברים על מגיע, אז גבי קניקובסקי התכבד לקנח עונה נהדרת שלו בשער בדקה ה-40.
21 אלף אוהדים צהובים הגיעו למסיבת הסיום בבלומפילד ועל הדרך נפרדו משני סמלים, אנריק סאבוריט ושרן ייני. (נדב צנציפר)

2. התחלף לאדום

לא כך רצתה מכבי חיפה לסיים את העונה. האלופה היוצאת הגיעה לדרבי עם שלוש מטרות: לשמור על השליטה בעיר, לצאת לפגרה עם ניצחון ולעזור לדין דוד לזכות בבלעדיות במלכות השערים - אבל היא כשלה בכולן. דוד לא כבש וערן זהבי נצמד אליו עם 20 כיבושים, אבל הכי חשוב: הפועל חיפה רשמה ניצחון ליגה (0:2) ראשון בדרבי מאז ינואר 2020 - והאדומים סוגרים עונה עם טעם מתוק.
דוד כבר חגג כיבוש במחצית הראשונה, אבל השער בוטל אחרי שהתברר כי הכדור לא עבר את הקו. מופע האימים הירוק התחיל רגע לפני ההפסקה עם פנדל מוצלח של גיא מלמד, שהשלים בהמשך צמד (48), ואחר כך שריף כיוף (70) ועלי מוחמד (82) הורחקו.
הפתיחה הייתה דווקא חגיגית כשמכבי חיפה נפרדה לפני המשחק מהשוער איתמר ניצן שהכריז על פרישה, מענאן חלאילי שעובר לבלגיה ומאנשי הצוות המקצועי בראשות מסאי דגו. (שמעון אלבז)

3. לא מוכנים לגביע

בני-סכנין סגרה את העונה בסטייל עם ניצחון ביתי קליל, 1:4 על הפועל באר-שבע, שמצידה ויתרה מזמן על הליגה וכל מה שמעניין אותה הוא גמר גביע המדינה ביום חמישי נגד מכבי פ"ת.
הקבוצה של סלובודן דראפיץ' הייתה טובה יותר מהרגע הראשון. יותר מדויק מהשנייה ה-46, אז סאהר תאג'י כבש את ה-0:1 של סכנין. רותם חטואל אמנם השווה (53) ושבר בצורת של חודשיים, אבל סכנין החזירה עם צמד מהיר של בסיל חורי (64, 66) ושער של זאהי אחמד (81).
באר-שבע תגיע לגמר אחרי שלושה הפסדים ברציפות שבהם ספגה במצטבר 11 שערים וכבשה שניים. בכלל, הקבוצה של אליניב ברדה חתמה את העונה עם פלייאוף מזעזע שבו הפסידה בכל משחקי החוץ ועוד אחד בבית. אם ככה נראית ההכנה לגמר, הלוזונים בהחלט יכולים להיות מרוצים. (שי מוגילבסקי)