"המבצעים של ריינאייר לשוק הישראלי הם 'הצהרת כוונות' והם מאותתים לשוק הישראלי שהפעם היא באמת חוזרת". כך אמרה אתמול ל"ממון" שירלי עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, על המחירים שהשיקה ריינאייר עם חזרתה לטוס מישראל ואליה בתחילת השבוע הבא.
2 צפייה בגלריה
yk13938193
yk13938193
(צילום: יחסי ציבור)
ענקית הלואו-קוסט האירית ריינאייר הודיעה כי תשוב לישראל ב-2 ביוני לאחר היעדרות של כשלושה חודשים וחצי בעקבות המלחמה.
לקראת חזרתה השיקה בסוף השבוע ריינאייר מבצע עם מחירים אטרקטיביים במיוחד בקווים לישראל. המבצע תקף לטיסות עד 30 ביוני וניתן להזמין כרטיסים עד היום.
נכנסנו לאתר של ריינאייר כדי לבדוק כמה עולה להרכיב כרטיס הלוך-חזור במסגרת המבצע. לפאפוס, לדוגמה, מצאנו כרטיס הלוך-ושוב, יציאה ב-3 ביוני וחזרה ב-10 ביוני, במחיר של 33 יורו מתל-אביב לקפריסין ו-43 יורו בכיוון ההפוך. כלומר 76 יורו. המחיר בשקלים: רק 310 שקל.
שימו לב לאותיות הקטנות: המחיר אינו כולל שליחת מזוודה או טרולי, אלא תיק גב שיכול להיכנס מתחת למושב. תוספת למזוודת טרולי – 27.75 יורו לכל כיוון. תוספת לשליחת מזוודה – 44.24 יורו לכל כיוון.
מצאנו גם כרטיס הלוך-ושוב בסיסי למלטה, 27-20 ביוני, במחיר של 74 יורו, כלומר 293 שקל בלבד.
מצאנו יעד נוסף ומעניין. טיסה לבוקרשט ב-4 ביוני ב-40 יורו, וטיסת חזור לתל-אביב ב-8 ביוני ב-68 יורו. סך הכל – 108 יורו שהם 428 שקל.
כהן עורקבי הוסיפה, כי "אלו מחירים שכבר כמעט התרגלנו לא לראות ואנחנו מקווים שהם יביאו איתם יותר תחרות, יותר היצע וכמובן גם ירידה במחירים. עם זאת, לישראלים שרוצים ליהנות ממחירי החזרה של ריינאייר בארץ חשוב לזכור – המלחמה דינמית מאוד ובפעמים האחרונות ריינאייר דחתה את החזרה שלה ממש ברגע האחרון".
יניב לניס מייסד "טיסות סודיות" ציין ביחס למבצע של ריינאייר, כי "אכן זיהינו בימים האחרונים כי בחברת ריינאייר יש ירידות מחירים של עד 50% למגוון רחב של יעדים בעיקר בחודש יוני. העובדה שפסח מאחורינו והחופש הגדול לפנינו תורמת לירידה בביקוש ולהוזלת הטיסות בהתאמה".
לדברי לניס, "פתיחת טרמינל 1 בנתב"ג מורידה עוד יותר את עלויות התפעול עבור חברות הלואו-קוסט שצפויות לגלגל חלק מהחיסכון לנוסעים. אמנם פתיחת טרמינל 1 מגיעה באיחור ניכר אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם. אני מקווה שפתיחתו מחדש של הטרמינל תאפשר לחברות הלואו-קוסט לשוב ולפעול במתכונת מלאה מנתב"ג, ויוסיפו יעדים נוספים לחודשים הקרובים עבור הקהל הישראלי שכל כך צמא לטוס במחירי לואו-קוסט".
היום ייפתח טרמינל 1 בנתב"ג לטיסות פנים ארציות, וביום ראשון הבא (2 ביוני) הוא ייפתח גם לטיסות לואו-קוסט בינלאומיות. לפני יותר משבעה חודשים טרמינל 1 נסגר בשל המלחמה והירידה החדה במספר הנוסעים.
החברות שצפויות לפעול מטרמינל 1 הן: אל על, ארקיע, ישראייר, וויזאייר, ריינאייר, טראנסאוויה פראנס וג'ורג'יאן איירווייז.
על פי נתוני רשות שדות התעופה, בחודש יוני יעברו בנתב"ג כ-1.4 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. במהלך החודשים הקרובים צפויות לצאת מטרמינל 1 כ-1,200 טיסות וצפויים לעבור בו כ-200 אלף נוסעים מדי חודש. בימי השיא בחודשים יולי ואוגוסט צפויים לעבור בטרמינל 1 כ-6,500‑7,000 נוסעים ביום.
יניב לניס מאתר "טיסות סודיות": "אני מקווה שפתיחתו מחדש של טרמינל 1 תאפשר לחברות לשוב ולפעול במתכונת מלאה מנתב"ג, והן יוסיפו יעדים נוספים לחודשים הקרובים עבור הקהל שצמא לטוס במחירי לואו-קוסט"