לראשונה זה ארבעה חודשים: רקטות נורו אתמול בצהריים לעבר שורת ערים במרכז הארץ ובאזור השרון. בין היתר אזעקות הופעלו בתל-אביב, הוד-השרון, פתח-תקווה, רעננה - ובהרצליה אף תועדה נפילת רסיס. זמן קצר לאחר מכן חמאס מסר כי "ירינו מטח גדול לעבר תל-אביב". לוחמי כיפת ברזל יירטו בהצלחה חלק מהרקטות, ששוגרו ככל הנראה מרפיח, ממרחק של פחות מקילומטר מכוחות צה"ל.
ממד"א נמסר כי אישה בת 52 ואישה נוספת בת 30 נפצעו באורח קל, לאחר שנחבלו בדרכן למרחב מוגן בהרצליה. עוד נמסר כי מספר בני אדם לקו בחרדה. בהמשך מסרה המשטרה כי רקטה נפלה בשטח פתוח סמוך לכפר-סבא, ובתיעוד מהמקום נראה מכתש שנוצר בעקבות הנפילה. גם בקיבוץ יקום אותרה נפילה בשטח פתוח. אמש הודיע דובר צה”ל כי הצבא פגע במשגרים ברפיח שמהם בוצע הירי. בתוך כך, בעיריית רמת-גן הורו על פתיחת מקלטים.
3 צפייה בגלריה
yk13938531
yk13938531
(הדירה שנפגעה בהרצליה | צילום: קובי קואנקס)
בהרצליה רסיס פגע בבית וגרם לנזק כבד. אחד הדיירים תיעד את הנזק, ואמר: "זה נפל מטר מחדר השינה שאני ישן בו. איזה השגחה". בסרטון התיעוד אמרה דיירת אחרת כי, "עמדנו לרדת למקלט כשהרסיס נפל לחדר". מהמשטרה נמסר כי אחת הנשים שנפצעו בדרכן למרחב המוגן שהתה בבית שנפגע מרסיס.
נרקיס בצלאל, שביתה נפגע, סיפרה כי "הייתה אזעקה, ואחרי שהפסיקה עמדנו עוד כמה דקות. אחרי זה נכנסתי לסלון לראות בטלוויזיה מה קרה - ופתאום שמעתי בום חזק בחדר, מהתקרה נכנס. פתאום נהיה עשן. אבק יצא מהחדר, הכל נהרס". בתה, אורנה, אמרה: "אחרי היירוטים הן יצאו שנייה לשתות. המטפלת שלה נפגעה ולקחו אותה לבית חולים". מיד לאחר המטח פירסם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחשבון הרשת החברתית X שלו: "רפיח! בכל הכוח!" בהמשך שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר כי, "מדינת ישראל לא יכולה לקבל ירי על תושבי שדרות והעוטף. ‏לא יכולה לקבל ירי על המרכז. ‏לא יכולה לקבל שחמאס מחזיק בחטופינו. ‏לא יכולה לקבל שחמאס עוד חי ובועט. ‏הכניסה לרפיח חשובה מאוד, דחפתי לכך והתגובה של חמאס בירי למרכז נובעת מכך שהם בלחץ, הם מרגישים את הלחץ הצה״לי על הצוואר. כיבוש רפיח כולו, בכל הכוח - עכשיו, ושליטה מלאה של צה״ל בכל רצועת עזה. רק כך נשיב את הביטחון, רק כך נשיב את החטופים".
3 צפייה בגלריה
yk13938534
yk13938534
הנפילה ליד כפר־סבא | צילום: עיריית כפר־סבא
עם זאת, רק אתמול פורסם כי צה"ל דילל כוחות במזרח רפיח. יציאת גבעתי מהעיר הדרומית ברצועה מגיעה על רקע דיווחים כי ישראל תאפשר את פתיחתו מחדש של מעבר רפיח על ידי הצבא המצרי, מצדו הדרומי של המעבר, לטובת הכנסה נוספת של סיוע הומניטרי.
3 צפייה בגלריה
yk13938536
yk13938536
הדירה שנפגעה בהרצליה | צילום: קובי קואנקס