האיש שעל פי החשד הופיע ב"סרטון ההמרדה", עם פנים רעולות כשהוא לבוש במדי צבא ואוחז בנשק, פירסם בעבר שלל פוסטים ברשתות החברתיות שהעידו על עמדותיו הפוליטיות. עוד לפני המלחמה תקף את ההפגנות נגד הממשלה, הביע תמיכה במהפכה המשפטית ויצא נגד המפגינים גם בחודשים האחרונים, תוך שהוא מאשים כי הם "יוצאים לשרוף את המדינה".
1 צפייה בגלריה
yk13938450
yk13938450
(מתוך הסרטון | צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
על שר הביטחון, יואב גלנט – שאותו תקף בסרטון ההמרדה שבו הכריז גם שלוחמי מילואים לא יישמעו לו או לרמטכ"ל הרצי הלוי, אלא רק לראש הממשלה בנימין נתניהו – כתב באחד הפוסטים האחרונים שלו: "בוגד".
אתמול, האדם שחולל את הסערה נחקר על ידי מצ”ח ושוחרר, אחרי שמוקדם יותר שוחרר גם משירות המילואים שלו.
החשוד מקורב לחבר מועצת העיר הרצליה מטעם הליכוד, העבריין הבכיר לשעבר רפי קדושים, שבו גם הביע תמיכה בבחירות המוניציפליות האחרונות. באירועי בחירות של קדושים שימש החשוד כאיש אבטחה שלו. באירוע אחד הוא תועד לצד השר מיקי זוהר.
אתמול העניק לו קדושים גיבוי מלא: “אם הוא היה שייך לצד השמאלי של המפה, לא הייתה שום בעיה. זה מסוג הבחורים שאני מעריך. כשאדם עוזב הכל והולך להילחם, הוא ראוי לשבח”, אמר. “זה חייל מילואים שעזב הכל ב-7 באוקטובר, יצא מהבית, מעל 200 יום משרת, תורם, נותן, מפסיד את העסק שלו, לא רק שמפסיד את העסק שלו, פושט את הרגל בעסק שלו, עם כל זה נשאר להילחם. הוא אמר כמה מילים שאפשר לפרש אותן לפה או לפה והמדינה כולה רועשת. זה הגיוני? לא הבנתי, יש פה אזרחים סוג א’ ואזרחים סוג ב’? אם אתה שייך לצד הנכון של המפה אז מותר לך להגיד מה שאתה רוצה, להתבטא איך שאתה רוצה”.
קדושים סיפר שהוא מכיר את החשוד כתושב הרצליה ואישר: “הוא תמך בי, בוודאי. הרי אם הוא לא היה תומך בי, לא הייתם מדברים איתי עכשיו”.
מיד אחרי פרסום הסרטון הורה הרמטכ”ל לקיים שיח פיקודי בכל היחידות, ונפתחה חקירת מצ”ח. “לא מיותר לחקור אותו”, אמר קדושים אתמול, “אבל אם כבר חוקרים, אז לפני אנשי ימין שמתבטאים בצורה כזאת או אחרת, בין אם הם צודקים או לא צודקים, בין אם עברו על החוק או לא עברו על החוק – על אותו משקל יש לך עוד עשרות רבות: מחאת הטייסים, מחאת הרופאים, כל אלה קראו לסירוב פקודה, לסירוב לשרת. אותם לא חקרתם. תתחילו איתם. תתחילו קודם כל עם הראשונים, לא עם האחרון”.